اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی زنجان:

سیستم تاکسی‌متر تاکسی‌های زنجان در آینده نزدیک عملیاتی می‌شود

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی زنجان گفت: سیستم تاکسی‌متر تاکسی‌های زنجان در آینده نزدیک عملیاتی می‌شود.

سیستم تاکسی‌متر تاکسی‌های زنجان در آینده نزدیک عملیاتی می‌شود

مشهود میرابی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: پیگیری‌های لازم برای عملیاتی شدن سیستم تاکسی‌متر در شهر زنجان صورت گرفته و در طی هفته‌های آتی این سیستم بر روی تاکسی‌های شهر زنجان نصب می‌شود.

وی با بیان اینکه همه زیرساخت‌های لازم برای عملیاتی شدن این سیستم فراهم شده، افزود: بانک پشتیبان و نرم افزار مربوطه آماده شده و مشکلی از باب عملیاتی شدن این سیستم باقی نمانده است.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی زنجان با بیان اینکه تنها مصوبه شورای اسلامی شهر زنجان برای عملیاتی شدن این سیستم مانده، یادآور شد: امیدواریم طی یک یا دو هفته آینده تاکسی‌های سطح شهر به این سیستم تجهیز شوند و مشکلات موجود برطرف شود.

این مسئول مشکلات ناشی سرویس‌دهی تاکسی در سطح شهر را یادآور شد و تاکید کرد: در بافت مرکزی شهر زنجان مشکلی از نظر سرویس‌دهی برای مردم نداریم و اغلب مشکلات موجود در شهرک‌های اقماری است.

توسعه تاکسی‌های ون در شهرک‌های اقماری هدف‌گذاری شده است

میرابی با بیان اینکه با نصب تاکسی متر مشکلات شهرک‌های اقماری شهر زنجان نیز کاهش خواهد یافت، افزود: برای سرویس‌دهی مناسب به شهرک‌های اقماری تلاش می‌شود از تاکسی ون‌ها استفاده شود. سهمیه استفاده از تاکسی‌ها به صورت کشوری است و در تلاش هستیم تا سهمیه جدیدی برای ارائه خدمات تاکسی به شهرک‌های اقماری شهر زنجان تعریف کنیم.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی زنجان به سیستم تاکسی متر اشاره کرد و گفت: تاکسی مترها دستگاه‌هایی هستند که در تاکسی نصب می‌شود و با توجه به هزینه مسیر طی شده مبلغ را از کارت هوشمند مسافر کم می‌کند.

وی سیستم تاکسی متر را دارای مزایای زیادی عنوان کرد و افزود: کنترل تاکسی‌ها از طریق جی‌پی‌اس صورت می‌گیرد و اطلاعات مورد نیاز از زمان حرکت، مسیر تاکسی، مکان و دیگر اطلاعات مورد نیاز به مرکز ارسال می‌شود. این اطلاعات برای ارائه خدمات به شهروندان بسیار موثر است.

میرابی با بیان اینکه این سیستم در تاکسی‌های بی سیم نیز نصب می‌شود، تصریح کرد: درخواست مسافر به مرکز ارسال می‌شود و مرکز و مسافر از وضعیت تاکسی مطلع می‌شوند و خدمات به موقع و مناسبی را دریافت می‌کنند.

توانایی محاسبه هزینه کرایه بر اساس مسیر، سرعت و زمان

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی زنجان در پاسخ به نحوه محاسبه هزینه در تاکسی‌ها از طریق این سیستم نیز، اذعان داشت: این سیستم توانایی محاسبه زمان، مسیر طی شده و لحاظ سرعت را دارد و با توجه به این اطلاعات و نرخ مصوب شورای شهر زنجان هزینه را محاسبه و از اعتبار کارت مسافر کم می‌کند.

وی با بیان اینکه از قابلیت این سیستم برای سرویس مدارس نیز بهره خواهیم برد، خاطرنشان کرد: این سیستم توانایی ارسال پیام به والدین را دارد و قابلیت‌ها این سیستم برای شهروندان بسیار موثر خواهد بود به گونه‌ای که پول خرد که در حال حاضر از مشکلات مسافر و راننده است نیز برطرف می‌شود.

انتهای پیام/73007/ن۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول