اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی استان زنجان:

امن اعلام شدن زنجان بر اساس اسناد بالادستی است

فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه زنجان جزو استان‌های امن کشور محسوب می‌شود، گفت: این شاخصه بر اساس اسناد بالادستی ارزیابی و اعلام می‌شود.

امن اعلام شدن زنجان بر اساس اسناد بالادستی است

سردار علیرضا صالحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به وجود روش‌های خاص برای ارزیابی امنیت اظهار داشت: میزان وقوع جرم یکی از این روش‌ها محسوب می‌شود.

وی نوع جرم را یکی از شاخص‌های امنیت دانست و اضافه کرد: رسیدن به مرحله صدور حکم نیز یکی دیگر از این شاخص‌ها است که این شاخص در استان زنجان اغلب پایین است، چراکه طرفین پرونده‌های متشکله در این مرحله به تفاهم می‌رسند.

فرمانده انتظامی استان زنجان تاکید کرد: آمار کم جرم و از آن مهم‌تر جرائم خشن در احساس امنیت موجود در یک جامعه نقش مهمی ایفا می‌کند.

این مسئول با بیان اینکه استان‌ها بر اساس شاخص‌های انتظامی در گروه‌های خاص دسته‌بندی شده‌اند، ادامه داد: جمعیت، جغرافیا و جرم از مهم‌ترین شاخص‌های گروه‌بندی محسوب می‌شود.

صالحی با اشاره به همجواری زنجان با هفت استان تصریح کرد: کمتر استانی در کشور این شاخصه منحصر به فرد را که به لحاظ امنیتی و انتظامی تعریف خود را دارد، دارا است.

وی به کریدور بودن زنجان برای غرب کشور اشاره و متذکر شد: اگر این شاخصه در کنار قاچاق کالا، مواد مخدر و تردد ترانزیتی ریلی و هوایی قرار گیرد، به راحتی دلیل امن اعلام شدن این استان مشخص می‌شود.

فرمانده انتظامی استان زنجان با بیان اینکه شاخصه‌های امن اعلام شدن استان‌ها کشوری است، ابراز داشت: همه ارزیابی‌ها هم به صورت کشوری انجام و اعلام می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه بر اساس آمارهای کشوری زنجان در اعمال قانون راهنمایی و رانندگی در ته جدول قرار دارد، یادآور شد: در کنار این رتبه پایین، اعمال قانون در سال‌جاری نسبت به سال گذشته هم کاهش یافته است.

سردار صالحی تاکید کرد: امن اعلام شدن استان زنجان به خاطر وجود اسناد بالادستی است و گرنه می‌توان با ناامن جلوه دادن اقدام به جذب امکانات کرد.

وی با بیان اینکه به لحاظ آماری هیچ کتمانی در سطح استان زنجان وجود ندارد، افزود: زنجان به لحاظ نوشتن صحیح جرائم در رتبه نخست قرار دارد چراکه میزان خطا بسیار کم است.

فرمانده انتظامی استان زنجان قلم‌خوردگی و عدم هماهنگی‌های لازم بین خودرو و شماره پلاک و یا تاریخ را از جمله تناقض‌های موجود در مورد صدور قبض‌های جریمه برشمرد و بیان داشت: پاکدستی ماموران نیروی انتظامی در این استان از دیگر امتیازات محسوب می‌شود.

این مسئول با اذعان به قدرت پلیس و عوارض ناشی از این قدرت ادامه داد: عقاید مذهبی و اعتقادات ماموران پلیس از عوامل کنترل این نیروها است که به ایزوله شدن آنها کمک می‌کند.

صالحی اضافه کرد: 90 درصد از ماموران انتظامی استان زنجان بومی یعنی متعلق به همین کوچه و خیابان‌های شهر و استان هستند.

انتهای پیام/73004/ب30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول