اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از آغاز اجرای طرح زمستانی

34 نفر بر اثر گاز مونواکسید کربن در زنجان مسموم شده‌اند

قائم مقام اورژانس استان زنجان با اشاره به مسمومیت 34 نفر طی سه روز گذشته گفت: با اقدامات به موقع انجام شده هیچ مورد فوتی وجود نداشته است.

34 نفر بر اثر گاز مونواکسید کربن در زنجان مسموم شده‌اند

مرتضی ترابی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به آغاز طرح زمستانی در سطح استان زنجان اظهار داشت: آمار مسمومیت‌های گاز CO2 هم از این تاریخ رصد و اعلام می‌شود.

وی از مسمومیت 34 نفر با مونواکسیدکربن در سطح استان زنجان از آغاز اجرای زمستانی در استان زنجان خبر داد و افزود: 32 نفر از این تعداد در شهر زنجان و دو نفر در خدابنده دچار مسمومیت شده‌اند.

قائم مقام اورژانس استان زنجان با بیان اینکه هیچ کدام از مصدومان منتقل شده از طریق اورژانس جان خود را از دست نداده‌اند، ادامه داد: خوشبختانه مسمومیت‌های مونواکسیدکربن هیچ فوتی را طی سه روز گذشته نداشته است.

این مسئول با تعجب‌آور خواندن آمار مصدومان سه روز گذشته در زنجان تصریح کرد: مردم باید به هشدارهای ایمنی مسئولان در این مورد توجه کافی داشته باشند.

ترابی با بی‌بو اعلام کردن گاز مونواکسیدکربن اضافه کرد: سرگیجه و خواب‌آلودگی علائمی هستند که با انتشار این گاز در محیط افراد را درگیر می‌کند.

وی تهوع، استفراغ و تپش قلب را از عوامل تشدید مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن اعلام و متذکر شد: در صورت عدم بی‌توجهی و کمک‌رسانی، کاهش هشیاری و بیهوشی و مرگ دیگر مراحل مسمومیت با این گاز است.

قائم مقام اورژانس استان زنجان حفظ خونسردی به هنگام مواجه با فرد مسموم را از جمله راه‌کارهای حفظ ایمنی فرد مصدوم دانست و گفت: ناجی باید با پوشاندن دهان و دماغ خود با دستمال مرطوب درب و پنجره را باز کند چراکه گاز مونواکسیدکربن در مقابل اکسیژن بسیار ضعیف است.

این مسئول با اشاره به آسیب‌پذیری کودکان، سالمندان و زنان باردار به هنگام بروز مسمومیت ادامه داد: کمک به افراد مسموم به همراه برقراری تماس مداوم با کارشناسان اورژانس از راهکارهای کمک به نجات جان مصدومان گازگرفتگی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/73004/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول