اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان زنجان:

امسال مشکلی از بابت کمبود کود کشاورزی نداریم

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان زنجان گفت: امسال مشکلی از بابت کمبود کود کشاورزی در استان زنجان نداریم.

امسال مشکلی از بابت کمبود کود کشاورزی نداریم

احمد موسوی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: در سال جاری برای تامین کود کشاورزان مشکلی وجود نداشته و در زمان تعیین شده نسبت به توزیع آن اقدام شده است.

وی مدیریت مصرف کود شیمیایی را مهم دانست و تاکید کرد: همواره نسبت به مدیریت استفاده از کودهای شیمیایی تاکید شده است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان زنجان به عرضه کود برای کشاورزان اشاره و خاطر نشان کرد: عرضه کود برای کشاورزان به صورت آزاد و یارانه‌دار انجام شده است.

این مسئول با بیان اینکه بیشترین مصرف کود در بخش زراعت کشاورزی است، یادآور شد: در زمان کشت پاییزه در بخش زراعی بالاترین مصرف و نیاز به کود وجود دارد.

موسوی از راه اندازی سامانه ثبت اطلاعات کود شیمیایی خبر داد و تاکید کرد: در حال حاضر سامانه‌ای برای میزان مصرف و نیاز کود کشاورزان ایجاد شده است و از طریق این سامانه اطلاعات لازم کسب می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان زنجان با بیان اینکه با راه اندازی این سامانه مقدار کود توزیعی و زمان آن ثبت می‌شود، افزود: این موضوع موجب مدیریت امور در این بخش می‌شود.

وی شهرستان زنجان را دارای ظرفیت‌های بالای کشاورزی عنوان کرد و اظهار داشت: مطابق آخرین برآوردها شهرستان زنجان در بسیاری از اقلام کشاورزی به لحاظ کمی دارای جایگاه بالایی بوده است.

این مسئول توسعه ضریب مکانیزاسیون کشاورزی را یکی از اولیت‌های مهم دانست و تاکید کرد: ارتقای ضریب مکانیزاسیون کشاورزی شهرستان یکی از برنامه‌های مهم بوده است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان زنجان همچنین به تسهیلات کشاورزی اشاره کرد و اظهار داشت: طرح توسعه کشاورزی لغو شده اما تسهیلات اعتباری برای کشاورزان با تشکیل پرونده و ارجاع به بانک در حال پیگیری است.

وی توسعه ادوات کشاورزی در بخش مکانیزاسیون کشاورزی را یادآور شد و خاطر نشان کرد: خرید و توسعه به کارگیری تراکتور، کمباین و ادوات کشاورزی دارای اهمیت است و با جدیت پیگیری می‌شود.

موسوی توسعه کمی و کیفی بخش کشاورزی شهرستان زنجان را مهم دانست و اظهار داشت: استفاده از ظرفیت‌های موجود برای توسعه کشاورزی شهرستان در بخش‌های مختلف مورد تاکید است.

انتهای پیام/73007/س40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول