اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره‌کل بهزیستی کرمان:

اشتغال‌ مدجویان ‌بهزیستی در بخش‌های خصوصی است

معاون هماهنگی مؤسسات غیر‌دولتی‌، مشارکت‌های مردمی و اشتغال اداره کل بهزیستی استان کرمان گفت: اشتغال‌های ایجاد شده در بهزیستی خارج از سیستم استخدامی دولتی و‌ در بخش‌های خصوصی بوده است.

اشتغال‌ مدجویان ‌بهزیستی در بخش‌های خصوصی است

فریبا لشکری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار کرد: طی هشت ماه گذشته زمینه اشتغال‌ 690 معلول زیر‌پوشش اداره‌کل بهزیستی استان کرمان فراهم شده است. 

وی اضافه کرد: اشتغال‌های ایجاد شده در بهزیستی خارج از سیستم استخدامی دولتی و تماماً فرصت‌های ایجاد شده در بخش‌های خصوصی بوده است. 

لشکری افزود‌: 200 نفر از این معلولان با معرفی به بانک‌های عامل و دریافت تسهیلات فضای کسب و کار متناسب با شرایط جسمی خود را فراهم کرده‌اند.

وی خاطر ‌نشان کرد: 50 نفر دیگر از معلولان نیز با دریافت سرمایه کار به صورت بلاعوض صاحب شغل شده‌اند.

معاون هماهنگی مؤسسات غیر‌دولتی‌، مشارکت‌های مردمی و اشتغال اداره‌کل بهزیستی کرمان تصریح کرد‌: 236 معلول دارای شرایط جسمی کار و فعالیت در واحدهای تولیدی‌، صنعتی و خدماتی نیز با پرداخت بیمه خویش‌فرمایی‌، کارفرمایی و پرداخت جبران کارایی معلولان از سوی بهزیستی به واحدهای یاد شده مشغول به کار شده‌اند.

لشکری ادامه داد: 140 نفر نیز با دریافت کمک هزینه اشتغال در سایر بخش‌ها مانند مشاغل خانگی فعال شده‌اند.

وی گفت: نظارت‌های مداوم کارشناسان حوزه اشتغال بهزیستی، انجام بازدیدهای مستمر و غیر‌مستمر از محل کسب و کار و فعالیت آنها و برقراری ارتباط و گزارش‌گیری از کار‌فرمایان این افراد‌، برای اطمینان از پایدار بودن شغل ایجاد شده و جلوگیر‌ی از رها کردن فضا‌ی کسب و کار ادامه دارد و‌ طی مسیر فعالیت‌‌ این افراد از مشاوره‌ها و خدمات مددکاری کارشناسان بهزیستی بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام/2446/ز20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول