اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اصفهان:

بسیج سازندگی حرکتی جامع و فراگیر است/بسیج سازندگی ظرفیتی برای اشتغال‌زایی

استاندار اصفهان گفت: بسیج سازندگی حرکتی جامع و فراگیر است و این مجموعه به عنوان ظرفیتی مهم برای ایجاد اشتغال‌زایی در استان محسوب می‌شود.

بسیج سازندگی حرکتی جامع و فراگیر است/بسیج سازندگی ظرفیتی برای اشتغال‌زایی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، رسول زرگر‌پور ظهر امروز در جلسه ستاد پشتیبانی اردو‌های هجرت سه و آئین افتتاح 25 پروژه محرومیت‌زدایی بسیج در استان با اشاره به اهمیت فعالیت‌های بسیج سازندگی در سطح کشور اظهار کرد: بسیج سازندگی طی سال‌های گذشته فعالیت‌های بسیاری را در راستای محرومیت‌زدایی از مناطق محروم در استان انجام داده است.

وی با بیان اینکه اگر چه طی سال‌های ابتدای فعالیت بسیج در استان اجرای فعالیت‌های بسیاری در بخش محرومیت‌زدایی در کشور صورت گرفت، اما از سوی دیگر توجه به فعالیت‌های محرومیت‌زدایی به حاشیه رفت، ادامه داد: اما در سال 1379 به دستور رهبر معظم انقلاب بسیج سازندگی در کشور تشکیل شد.

استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه از سال 1379 تاکنون با تشکیل این مجموعه، فعالیت‌های بسیج در راستای توسعه بخش‌های مختلف کشور با شور و نشاط مضاعفی انجام می‌شود، تصریح کرد: با تشکیل این مجموعه یک حرکتی فراتر از سازندگی و جهاد در کشور صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه در این جلسات تنها بخشی از فعالیت‌های بسیج سازندگی ارائه می‌شود، اضافه کرد: چرا که بسیاری از فعالیت‌های بسیج سازندگی در راستای توسعه بخش‌های مختلف با زبان و برگزاری این جلسات قابل گفتن نیست و این فعالیت‌ها به صورت چشمگیر در جامعه انجام می‌شود.

زرگر‌پور با بیان اینکه حرکت بسیج در راستای توسعه و سازندگی کشور به صورت گسترده ادامه دارد، تاکید کرد: به عنوان استاندار اصفهان و در استانداری اصفهان از این جریان بسیجی به صورت جدی و بسیجی‌گونه حمایت می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه بسیج سازندگی اقدامی جهادی را در سطح جامعه انجام می‌دهد و بخش مهم و مشکل فعالیت‌های عمرانی استان به عهده بسیج سازندگی قرار دارد، افزود: استانداری اصفهان به صورت جدی در راستای تعالی و قوت روز‌افزون این حرکت جهادی گام بر می‌دارد.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه بدون شک نیرو‌های عادی دولتی و بسیاری از پیمانکاران حاضر به انجام فعالیت در مناطق صعب‌العبور نیستند، گفت: اما بسیج سازندگی با تمام توان خود در این عرصه‌ها تلاش می‌کند و در راستای توسعه این مناطق اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه نیرو‌های بسیجی بدون هیچ چشم‌داشتی با حرکت‌های جهادی خود در راستای رشد و توسعه مناطق محروم تلاش می‌کنند، اظهار کرد: بخشی از فعالیت‌هایی که بسیج سازندگی در عرصه‌های مختلف انجام می‌دهد، به عنوان فعالیت‌های برخی از دستگاه‌های اجرایی است و به این دلیل این فعالیت‌ها باید با هماهنگی صورت بگیرد.

زرگر‌پور با تاکید بر اینکه این موضوع از انجام فعالیت‌های موازی در مناطق مختلف استان جلوگیری می‌کند، ادامه داد: در حال حاضر حرکت جهادی بسیج در عرصه‌های مختلف تکامل یافته است و بسیج سازندگی با اجرای پروژه‌های مختلف بسیاری از خلأ‌های موجود در مناطق محروم را پر می‌کند.

وی با اشاره به راه‌اندازی دبیر‌خانه‌ای در دفتر امور روستایی استانداری اصفهان به منظور هماهنگی امور جهادی در روستا‌های محروم استان تصریح کرد: این دفتر باید هماهنگی‌های لازم را بین سازمان‌ها و مجموعه‌های مختلف برای خدمت‌رسانی در مناطق محروم استان فراهم کند.

استاندار اصفهان اشتغال را یکی از دغدغه‌های اصلی استان دانست و اضافه کرد: بسیج سازندگی حرکتی جامع و فراگیر است و این مجموعه به عنوان ظرفیتی مهم برای ایجاد اشتغال‌زایی در استان محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی استان باید همکاری‌های لازم را با بسیج سازندگی در راستای ایجاد اشتغال در استان داشته باشند، تاکید کرد: مسئولان و دستگاه‌های اجرایی باید از ظرفیت‌های بسیج سازندگی به صورت کامل استفاده کنند.

انتهای پیام/63004/ل40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول