اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نوشهر عنوان کرد

توجه ویژه دولت به اشتغال و سلامت در بودجه امسال

فرماندار نوشهر گفت: دولت تدبیر و امید نگاه ویژه‌ای به اشتغال دارد و در بودجه امسال نیز به حوزه‌های اشتغال و سلامت توجه ویژه‌ای شده است.

توجه ویژه دولت به اشتغال و سلامت در بودجه امسال

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نوشهر، محمدعلی قمی‌اویلی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران درباره وضعیت اشتغال در این شهرستان گفت: براساس آمار نرخ بیکاری در نوشهر بالاتر از حد متوسط است اما با این حال به نسبت بسیاری از دیگر شهرها شرایط نوشهر مطلوب‌تر است.

 وی افزود: در بخش شهرک‌های صنعتی به‌خاطر مشکلات زیرساختی آنها دچار مشکلات عمده‌ای هستیم و باید درباره فرهنگ کارآفرینی در شهرستان نوشهر تجدید نظر شود. 

وی درباره تعریف نیروی شاغل و فرصت شغلی اظهار داشت: بر اساس دستورالعمل وزارت کار آن دسته از جمعیت فعال که در هفته به ازای هر ساعتی که مشغول به کار باشد به‌عنوان نیروی شاغل شناخته می‌شود اما در مورد فرصت شغلی توجه به کارآفرینی مورد توجه است. 

این مسئول به موضوع صنعت گردشگری در نوشهر پرداخت و بیان داشت: شرایط گردشگری در نوشهر نسبت به کشاورزی و صنایع تبدیلی بهتر است و آمار فعالان در صنعت گردشگری در شهرستان نوشهر بسیار قابل توجه است اما نکته مهم این است که شاغلان در این عرصه به‌عنوان نیروی شاغل فصلی محسوب می‌شوند که هیچ‌گونه امنیت شغلی برای این دسته از افراد وجود ندارد و این جزء دغدغه مسئولان است. 

فرماندار نوشهر به سیاست‌گذاری‌های دولت تدبیر و امید در مقوله اشتغال اشاره کرد و ابراز داشت: دولت تدبیر و امید نگاه ویژه‌ای به اشتغال دارد و در بودجه امسال نیز به بخش اشتغال و سلامت توجه ویژه‌ای دارد. 

وی جمعیت فعال شهرستان نوشهر را بیش از 40 هزار نفر بر شمرد و گفت: در شهرستان نوشهر در بخش نیروهای تحصیل‌کرده نیز بیکار داریم که 48 درصد مردان و 52 درصد زنان تحصیل‌کرده بیکار هستند و این به دلیل ایجاد توقعی است که در افراد تحصیل‌کرده بوجود آمده که پس از فارغ‌التحصیلی حتما باید در ادارات مشغول به کار شوند و از طرفی نیز دانشگاه‌ها و جامعه ما از نظر اقتصادی نتوانستند رشد همگونی داشته باشند. 

قمی با اشاره به نام‌گذاری سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی از سوی رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: بعد از حماسه سیاسی که در 24 خرداد ماه امسال تحقق یافت، در بخش حماسه اقتصادی نیز حرکت‌های بسیار خوبی در حال انجام است. 

انتهای پیام/86019/ت30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول