اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر بهزیستی شهرستان سمنان:

درمان اعتیاد با ایجاد اشتغال برای بهبودیافتگان کامل می‏شود

مدیر بهزیستی شهرستان سمنان گفت: درمان اعتیاد با ایجاد اشتغال برای بهبودیافتگان کامل می‏شود و باید به این امر توجه شود.

درمان اعتیاد با ایجاد اشتغال برای بهبودیافتگان کامل می‏شود

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان، جلسه مراکز درمان ویژه اشتغال و آموزش حرفه‎ای بهبودیافتگان شهرستان سمنان با حضور مدیر بهزیستی شهرستان سمنان، کارشناس مراکز درمان اعتیاد، مسئولان مراکز ترک اعتیاد و کمپ‎های زیرپوشش این اداره برگزار شد.

مدیر بهزیستی شهرستان سمنان در ابتدای جلسه ضمن تقدیر از حضور و شرکت مدیران و مسئولان مراکز، هدف از تشکیل این جلسه را ارائه راهکار در خصوص معرفی بهبودیافتگان به مرکز فنی و حرفه‎ای جهت آموزش رشته‎های مدنظر و اشتغال عنوان کرد.

غلامرضا محقق در ادامه افزود: زحمات این مراکز در خصوص درمان معتادان قابل تقدیر است، ولی تا زمانی که حلقه گمشده حمایت‎های اجتماعی و روان‎شناسی پیگیری نشود، احتمال بازگشت معتادان به صورت قبل وجود دارد.

وی متذکر شد: زمانی درمان فرد معتاد کامل می‎شود که فرد بهبودیافته از طریق فراگیری حرفه و اشتغال مشغول به کار شود؛ از این طریق جامعه‎پذیر و نهایتاً در کانون خانواده قرار گیرد.

محقق در پایان صحبت‎هایش از مسئولان ذی‎ربط خواست که به این مهم بیش از پیش توجه شود تا سهمیه‎ای که به صورت آموزش رایگان حرفه‎ای برای این گروه در نظر گرفته شده، تکمیل شود.

سپس مهدیه فارسی، کارشناس مربوطه در خصوص برنامه‎های این دفتر تأکید و خاطرنشان کرد: این بیماران جهت اشتغال باید در آموزش‎های لازم که از طریق مرکز فنی و حرفه‎ای برگزار می‎شود، شرکت کنند تا بتوانیم آنها را جهت وام اشتغال، تشکیل شرکت تعاونی و یا معرفی به شرکت‎های مورد نظر حمایت کنیم.

مسئول مرکز صبا نیز در خصوص حسن انجام این کار عنوان کرد: از آنجا که هدف از آموزش مؤثر، ارتقای سطح است، معتادان بهبودیافته حتی در صورت عدم حمایت‎های لازم، با داشتن مدرک فنی و حرفه‎ای، احساس استقلال می‎کنند و به جست‎وجوی شغل مورد نظر می‎پردازند.

انتهای پیام/2249/ی/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول