اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علمی کاربردی خراسان رضوی خبر داد

برگزاری نمایشگاه اشتغال و توسعه کارآفرینی در مشهد

رئیس دانشگاه علمی کاربردی خراسان رضوی گفت:‌ در نظر داریم امسال برای نخستین بار در مشهد نمایشگاه اشتغال و توسعه کارآفرینی را برگزار کنیم.

برگزاری نمایشگاه اشتغال و توسعه کارآفرینی در مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمود رضایی رکن‌آبادی صبح امروز در نشست خبری نمایشگاه ملی اشتغال و توسعه کارآفرینی در دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نمایشگاه اشتغال و توسعه کارآفرینی طی دو سال گذشته در چند استان کشور به صورت ملی اما مستقل و متمرکز برگزار شده است و در نظر داریم در سال جاری برای نخستین بار در مشهد مقدس توسط دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی این نمایشگاه را برگزار کنیم.

وی افزود:‌ در این نمایشگاه مراکز علمی کاربردی وابسته به این دانشگاه، واحدهای فعال دیگر دانشگاه‌های برتر، دستگاه‌های دولتی مرتبط و نهادهای نیمه دولتی و خصوصی به معرفی ایده‌ها، امکانات و خدمات خود در حوزه اشتغال و کارآفرینی می‌پردازند.

رضایی رکن‌آبادی افزود: مخاطبان اصلی این نمایشگاه دانش‌آموزان هنرستانی و کار و دانش، دانشجویان رشته خدماتی و فنی، خانواده‌های آنها، معلمان و اساتید مرتبط، صنایع و کارخانجات و نهادهای دولتی متولی اشتغال و کارآفرینی هستند.

رئیس نمایشگاه توسعه و کارآفرینی گفت: این نمایشگاه در وسعتی حدود 400 مترمربع با بیش از 60 غرفه فعال در روزهای 16 تا 18 دی‌ماه به مدت سه روز در هتل پردیسان مشهد برگزار خواهد شد.

وی هدف از برگزاری این نمایشگاه را ضمن معرفی دانشگاه جامع علمی کاربردی شناساندن ظرفیت‌های موجود به متقاضیان، معرفی کارآفرینان به جامعه علاقمند و بهبود فضای اشتغال و توسعه کارآفرینی کشور عنوان کرد.

این مسئول افزود: برگزاری نمایشگاه ملی اشتغال و توسعه کارآفرینی در حقیقت آوردگاهی خواهد بود تا دانشگاه را در مصاف یک تجربه عینی و عملی قرار داده و میزان کارآمدی سیاست‌های دانشگاه را در فضایی تجربی و به دور از شعارزدگی بسنجد.

وی گفت: از مهرماه سال جاری گذراندن واحد درس در جوار محیط کار یکی از الزامات در مراکز علمی کاربردی است و مراکز ما در استان در حال اجرای این امر هستند.

رضایی رکن‌آبادی گفت: اگر در کنار این علم مجموعه کاری ایجاد شود افراد فارغ‌‌التحصیل بیکار نمی‌مانند و ما در نظر داریم با برگزاری این نمایشگاه از لحاظ علمی با این مسئله برخورد کنیم تا جامعه نیز به این سمت کشیده شود.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی خراسان رضوی افزود: در حال حاضر در استان خراسان رضوی 66 مرکز علمی کاربردی با 50 هزار دانشجو فعال است.

وی در خاتمه در خصوص تحصیلات تکمیلی در استان که فقط در مشهد با حضور 40 نفر دانشجو فعال است،‌ گفت: در تحصیلات تکمیلی در سه رشته تولید قطعات هیبریدی، ‌دامپروری ارگانیک و تولید محصولات لبنی دانشجو داریم.

انتهای پیام/2202/ز40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول