اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان خبر داد

آغاز دوره‌های آموزش و اشتغال فرش دستباف در استان زنجان

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: دوره‌های آموزش و اشتغال فرش دستباف در استان زنجان آغاز شده است.

آغاز دوره‌های آموزش و اشتغال فرش دستباف در استان زنجان

حسن جعفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: دوره‌های آموزش و اشتغال فرش دستبافت از 20 آذرماه در شهرستان خدابنده آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دوره‌های آموزش و اشتغال فرش دستبافت در شهرستان ابهر در حال اتمام است، تصریح کرد: در مجموع 80 نفر در این دوره شرکت کرده‌اند.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه دوره‌های آموزش و اشتغال فرش دستبافت طی هفته آینده برگزار می‌شود، اضافه کرد: حدود 480 نفر در این دوره آموزشی در شهرستان زنجان شرکت می‌کنند.

جعفری با اشاره به اینکه 200 نفر از متقاضیان برای شرکت در دوره‌های آموزش و اشتغال شهرستان زنجان از سوی بسیج معرفی شده‌اند، خاطرنشان کرد: 200 نفر نیز افراد عادی هستند.

این مسئول تعداد شرکت‌کنندگان در دوره‌های آموزش و اشتغال فرش دستبافت شهرستان خدابنده را 120 نفر، شهرستان ایجرود را 80 نفر، شهرستان طارم را 40 نفر و شهرستان ماهنشان را نیز 40 نفر اعلام کرد و افزود: در حال حاضر این دوره‌ها در شهرستان‌های مذکور آغاز نشده است.

وی اذعان داشت: آموزش چله‌کشی یا چله‌دوانی، آموزش گلیم‌بافی، آموزش بافت و مکانیزم‌های فرش، نقشه‌خوانی فرش، آشنایی با بهداشت و ایمنی کارگاه، آشنایی با حقوق اجتماعی و مزایای بیمه قالی‌بافان، شناخت طرح‌ها و رنگ‌های فرش مورد سلیقه بازار و آشنایی با قیمت‌های روز بازار از جمله مباحث مورد نظر دوره‌های آموزش و اشتغال فرش دستباف استان زنجان به شمار می‌رود.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان ادامه داد: 90 ساعت نیز دوره نظارت و آموزش شناخت معایب فرش در حین بافت در استان زنجان برگزار می‌شود.

جعفری با بیان اینکه برای شرکت‌کنندگان در دوره‌های مذکور گواهی‌نامه‌ای از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان ارائه می‌شود، ابراز داشت: پیشنهادی به مرکز ملی فرش مبنی بر اینکه گواهی مهارت فنی نیز توسط اداره‌کل فنی و حرفه‌ای به این شرکت‌کنندگان ارائه شود، داده شده است.

این مسئول با بیان اینکه دوره‌های آموزش و اشتغال ویژه افراد علاقه‌مند به یادگیری فرش یعنی افراد مبتدی برگزار می‌شود، ادامه داد: در مجموع این دوره 138 ساعت است که 36 ساعت از آن در محل آموزشگاه آموزش داده می‌شود.

انتهای پیام/73006/غ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول