اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف افزایش آگاهی دانش‌آموزان

مانور مقابله و ایمنی در برابر زلزله در تفرش برگزار شد

همزمان با سراسر کشور مانور مقابله و ایمنی در برابر زلزله در شهرستان تفرش برگزار شد.

مانور مقابله و ایمنی در برابر زلزله در تفرش برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، مانور مقابله و ایمنی در برابر زلزله ظهر امروز و با هدف افزایش آگاهی دانش‌آموزان در دبستان پسرانه شهدای تفرش برگزار شد.

دانش‌آموزان پس از به صدا در آمدن صدای زنگ زلزله و ایمنی با توجه به تمرینات قبلی در مکان‌های امن و بدون خطر پناه گرفتند.

دانش‌آموزان در این مانور انواع حمل مصدوم، آتل بندی و اطفاء حریق را تمرین کردند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان تفرش در ابتدای این مراسم گفت: هدف از برگزاری این مانور ایجاد آمادگی برای انجام واکنش سریع و ایجاد فرهنگ ایمنی در برابر زلزله و افزایش آگاهی دانش‌آموزان به منظور کاهش تلفات و خسارات ناشی از زمین لرزه است.

محمدحسن افشاری از مانور ایمنی در برابر زلزله به عنوان عملیات نمادین در برابر حوادث نام برد و افزود: دانش‌آموزان آینده‌سازان ایران هستند و به عنوان یک پنجم جمعیت ایران باید در برابر حوادث آمادگی و ایمنی کامل داشته و با کمک‌های اولیه امداد آشنایی داشته باشند.

وی تصریح کرد: حضور دانش‌آموزان در مانورهای ایمنی در برابر زلزله سبب هدایت جامعه کوچک یعنی خانواده به سوی ایمنی و انتخاب عکس‌العمل صحیح در شرایط بحران می‌شود.

رئیس جمعیت هلال احمر تفرش نیز در این آئین گفت: ایجاد آمادگی و بالا بردن سطح دانش از عواملی هستند که جمعیت هلال احمر برای رسیدن به آنها تلاش می‌کند.

مجید حسین‌جمال به آگاهی ،آمادگی و همکاری که عوامل تشکیل دهنده مثلث ایمنی هستند اشاره کرد و اظهار داشت: مدیران و مربیان مدارس با آموزش و حضور در طرح دادرس جمعیت هلال احمر می‌توانند در کاهش خطرات احتمالی زلزله در مدارس نقش موثری داشته باشند.

اصول اولیه تخلیه اضطراری، آمادگی قبل از زلزله، آمادگی بعد از زلزله و وظایف مدیران و معلمان در زمان بروز زلزله از جمله مواردی بود که رئیس جمعیت هلال احمر درباره آنان توضیحاتی ارائه کرد.

انتهای پیام/87012/ر30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول