اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان

کارگاه تابلو فرش‌بافی در آبیک به کار خود پایان داد

کارگاه آموزش تابلو فرش‌بافی که از سوی اداره کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان آبیک برگزار شده بود با حضور مسئولان استانی و شهرستانی به کار خود پایان داد.

کارگاه تابلو فرش‌بافی در آبیک به کار خود پایان داد

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، ظهر امروز در مراسم اختتامیه تابلو فرش‌بافی شهرستان آبیک، دو تن از معاونان اداره کل کمیته امداد امام خمینی استان قزوین، حجت‌الاسلام سیدابوتراب موسوی امام جمعه شهر آبیک، عبدالحسین داداشی فرماندار آبیک و فرزاد جهانگرد مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان آبیک حضور داشتند.

در کارگاه آموزش تابلو فرش‌بافی که در اداره کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان آبیک افتتاح و راه‌اندازی شده بود، بافت تابلو فرش به صورت سیستمی به افراد آموزش داده شد.

در این کارگاه آموزشی که یک نفر مربی داشت، 20 نفر از مددجویان خانم زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی شهرستان آبیک شرکت کرده بودند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان آبیک در این مراسم ایجاد اشتغال، درآمدزایی و خودکفایی بانوان مددجوی زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی را از اهداف اصلی راه‌اندازی کارگاه آموزش تابلو فرش‌بافی ذکر کرد و گفت: در پایان دوره آموزش تابلو فرش‌بافی که از یک ماه تا 45 روز به طول انجامیده، به مددجویان آموزش‌دیده، گواهینامه مهارت فنی و حرفه‌ای اعطا شده است.

فرزاد جهانگرد افزود: مددجویی که دوره آموزشی را به موفق گذرانده و در طول مدت دو یا سه ماه آموزش را یاد گرفته باشد از تسهیلات 60 میلیون ریالی وام توان‌افزایی برخوردار می‌شود؛ این در حالی است که وام 10 میلیون ریالی کار انگیزی نیز به مددجویان این رشته اعطا می‌شود.

وی تصریح کرد: مددجویانی که گواهینامه مهارت را دریافت کنند از بیمه تأمین اجتماعی نیز بهره‌مند شده و سرانه بیمه آنان از سوی کمیته امداد امام خمینی شهرستان آبیک پرداخت می‌شود.

بنابر این گزارش، سرانه آموزش برای هر نفری که در کارگاه آموزش تابلو فرش‌بافی شرکت کرده، 300 میلیون ریال است چراکه 20 دار قالی، مواد اولیه و امکانات دیگر مانند بسته آموزشی از سوی کمیته امداد فراهم شده است.

اگر هر مددجوی قالیباف به طور متوسط هر سه ماه یک تابلو فرش ببافد، پس از کسر هزینه‌ها ماهانه، از سه تا چهار میلیون ریال دستمزد برخوردار می‌شود.

انتهای پیام/77006/س30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول