اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت‌و‌گو با فارس مطرح شد

راهیابی فیلم «پرواز فرشته» به جشنواره بین‌المللی راه

فیلم‌ساز جوان زنجانی از راهیابی فیلم «پرواز فرشته» به جشنواره بین‌المللی راه خبر داد.

راهیابی فیلم «پرواز فرشته» به جشنواره بین‌المللی راه

غلامرضا تروان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به سابقه کاری خود در ساخت‌ فیلم اظهار داشت: تاکنون 25 فیلم کوتاه و مستند ساخته‌ام.

این هنرمندان زنجانی با اشاره به آثار ساخته شده اخیر خود تصریح کرد: آثار «رویای پنهان»، «پرواز فرشته» و «چشمان زهرا» از آخرین آثار ساخته شده است.

وی با اشاره به اینکه اغلب آثار او با موضوع کودک و نوجوان در موضوعات مذهبی ساخته می‌شود، تصریح کرد: آثار مذهبی و دارای محتوای معنوی همیشه دارای جذابیت بوده و مخاطبان خاص خود را دارد.

تروان با اشاره به محتوای موضوعی فیلم پرواز فرشته ابراز داشت: این فیلم کوتاه داستان پیرزنی است که در دوران جنگ از یک دخترک یتیم که پدر و مادر خود را از دست داده، نگهداری می‌کند، پس از چند سال این دختر به تهران مهاجرت کرده و ساکن تهران می‌شود، داستان ادامه پیدا می‌کند، تا اینکه پیرزن به بیماری سختی مبتلا می‌شود و وقتی اهالی آبادی او را برای معالجه به تهران می‌برند، توسط همان دخترک یتیم که چندین سال پیش از او مراقبت کرده بود، معالجه می‌شود.

این هنرمند زنجانی با اشاره به اینکه فیلم پرواز فرشته بازخورد موفقی در جشنواره‌های مختلف داشته ابراز داشت: راهیابی این اثر به جشنواره سال جهاد دانشگاهی به عنوان اثر برتر و راهیابی به جشنواره بین‌المللی راه طی روزهای اخیر از موفقیت‌های کسب شده توسط این اثر است.

تروان با اشاره به همکاری کارگردان مرحوم زنجانی (حمید بیگلی) در ساخت این اثر افزود: در ساخت این اثر سپاه استان و لیلا قلندری (بازیگر) و عباس ادیبی (بازیگر) نیز همکاری داشتند.

این فیلم‌ساز زنجانی در ادامه به فیلم رویای پنهان نیز اشاره کرد و گفت: این فیلم داستان بیماری است که به تومور مغزی دچار است که پس از دیدن خواب پیامبر اکرم (ص) شفا پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه این فیلم نیز همچون سایر آثار بر اساس واقعیت ساخته شده بیان داشت: در دهم آذر ماه امسال این اثر در جشنواره پیامبر اعظم شرکت می‌کند.

این هنرمند زنجانی در ادامه به آخرین ساخته خود با عنوان «چشمان زهرا» نیز اشاره کرد و یادآور شد: این فیلم نیز موضوع شفا یافتن چشمان یک دختر بچه است.

تروان با اشاره به اینکه تولید آثار پرمحتوا و فاخر یکی از اساسی‌ترین موضوع در شرایط کنونی جامعه است، تصریح کرد: اگر مسئولان و متولیان فرهنگی کشور و استان در راستای تولید آثار هنری فاخر و پرمحتوا حمایت کنند قطعاً تاثیر بسیار مهمی در فرهنگ جامعه خواهد داشت.

لازم به ذکر است، کسب رتبه نخست در جشنواره عکس «گناهان زبانی»، کسب رتبه نخست در جشنواره صدا و سیمای تهران با ارائه «فیلم سایه پنهان»، حضور در جشنواره عاشورا و کودک در بخش فیلم و عکس و کسب رتبه نخست جشنواره صدا و سیمای مرکز تهران در بخش فیلم کوتاه، کسب عنوان برتر جشنواره عکس "چشمه همیشه جاری"با موضوع مساجد و کسب رتبه نخست در جشنواره فیلم کوتاه تهران با فیلم "سایه پنهان" بخشی از افتخارات غلامرضا تروان در سال‌های اخیر است.

شایان ذکر است، غلامرضا تروان، متولد سال 1370 و دانشجوی رشته کارگردانی سینما در دانشگاه علمی و کاربردی زنجان است.

انتهای پیام/73005/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول