اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت 16 آذر

مراسم بزرگداشت روز دانشجو در دانشگاه تفرش برگزار شد

به مناسبت 16 آذر روز دانشجو مراسم بزرگداشت این روز در دانشگاه تفرش برگزار شد.

مراسم بزرگداشت روز دانشجو در دانشگاه تفرش برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی بعد از ظهر امروز در این آئین گفت: ثبات عقیده،آزادی افکار و عقاید مهمترین اهداف سه دانشجوی شهید در 16آذر سال 1332 بود.

رضا عیسی‌نیا افزود: نبود فضای باز سیاسی و امنیتی باعث شد تا دانشجوی آزادی خواه با حرکت انقلابی اسلامی خود در 16 آذر 1332  دژ استکبار را در هم بشکند و مسیر بیان اندیشه و عقاید خود را هموار کند.

وی خاطرنشان کرد: واقعه 16 آذر وابسته و سرمشق گرفته از کودتای 28 مرداد بود و دانشجویان دانشکده فنی در این روز توانستند بانگ رسوائی رژیم پهلوی و استکبار جهانی را در عالم به صدا در آورند و با خون خود پایبندی به عقایدشان را اثبات کنند.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، مهم‌ترین مطالبات دانشجویان در 16 آذر را گفتمان آزادی خواهی دانست و متذکر شد: دانشجویان در آن برهه از زمان سرمایه وابسته به غرب را نمی‌پذیرفتند و خواهان نفی استکبار و اجرای فقر ستیزی با ایدئولوژی اسلامی بودند.

عیسی‌نیا تصریح کرد: جوانان نسل امروز به خصوص دانشجویان باید با توجه به مسائل روز در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی هشیار و آماده خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی باشند.

وی ادامه داد: نگاهی به گذشته و رویدادها حاکی از جوشش سه تفکر قاجار، پهلوی و جمهوری است و در عصر حاضر جنبش‌های دانشجویی همانند گذشته حمایتی یا وابسته به قدرت دولت نیست بلکه دانشجو در این برهه تا حد امکان از قدرت دوری می‌کند و طالب اعتدال است.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با بیان اینکه دانشجویان در تمامی عرصه‌های علمی، فرهنگی و اجتماعی کشور خوش درخشیده‌اند و مایه افتخار کشور هستند، خاطرنشان کرد: جایگاه دانشجو بسیار مهم است و باید با تدابیر سنجیده از گرفتار شدن این قشر در دام و توطئه دشمنان جلوگیری کرد.

رئیس دانشگاه تفرش نیز در این آئین با اشاره به اینکه بزرگترین جنبش ملی مذهبی دانشجویی در سال 1332 اتفاق افتاد، یادآور شد: 16 آذر روز تجلی عزم و اراده و ایمان برای شروع حرکتی تازه به سوی رهایی از ظلم و استبداد و آرمان خواهی دانشجویان ایران است.

احمدرضا ربانی افزود: ثبت روز دانشجو در تقویم ملی نشان دهنده نقش پر رنگ دانشجو در کشور است.

وی تصریح کرد: 16 آذر نقطه عطف جریانات دانشجویی در راستای ایفای نقش اساسی آنان در مسائل کشور است که تداوم این جریان موجب بروز و تشکیل انقلاب اسلامی است.

انتهای پیام/87002/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول