اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سروستان خواستار شد

توجه جدی مسئولان به فرش دستباف سروستان

فرماندار سروستان بر لزوم توجه مسئولان به توسعه صنعت فرش دستباف در این شهرستان تاکید کرد.

توجه جدی مسئولان به فرش دستباف سروستان

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی فرمانداری سروستان، احسان خازن در جلسه شورای اشتغال و سرمایه‌گذاری این شهرستان اظهار داشت: صنعت فرش دستباف در عین حال ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل خود مهجور مانده است.

وی افزود: فرش دستباف مزیت‌هایی مانند سرمایه‌‌گذاری کم، ارزآوری، فناوری ساده و اشتغال‌زایی خوبی دارد که باید از این ظرفیت‌ها برای کاهش آمار بیکاری به ویژه در مناطق روستایی استفاده کرد.

فرماندار سروستان با بیان اینکه صنعت فرش دستباف این شهرستان نیازمند تحول اساسی و همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط است، ادامه داد: ما برای رونق بخشیدن به این صنعت در سروستان برنامه راهبردی را در دست تدوین داریم که در مرحله پیش‌نویس قرار دارد که در آن وظایف تمام دستگاه‌های اجرایی مرتبط نیز مشخص شده است.

رئیس کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری سروستان اضافه کرد: از جمله اهداف پیش‌بینی شده در این پیش‌نویس توسعه مجتمع‌های فرش‌بافی، استفاده بهینه از توانمندی‌های علمی و عملی این شهرستان در ارائه راهکارها، سلیقه‌یابی و بحث و تبادل نظر بین متخصصان و فعالان اقتصادی فرش و بررسی چالش‌ها و راهکارهای افزایش توسعه پایدار تولید و همچنین صادرات فرش است.

خازن بیان داشت: در راستای تولید و بافت فرش دو تعاونی فرش روستایی در دو بخش مرکزی و کوهنجان راه‌اندازی می‌شود که مراحل اولیه آن در دست انجام است.

رئیس نمایندگی صنعت، معدن و تجارت این شهرستان نیز گفت: در حال حاضر 2 هزار و 400 بافنده فرش زن و مرد در این شهرستان دارای شناسنامه و کارت قالی‌بافی هستند که از مزایای بیمه قالی‌بافی نیز استفاده می‌کنند.

ابراهیم فیروزی با بیان اینکه سالانه به طور میانگین حدود 20 هزار متر مربع فرش در سروستان تولید می‌شود افزود: برای بهبود این وضعیت و افزایش متراژ فرش تولیدی هر بافنده‌ای در سطح این شهرستان باید به طور میانگین چهار متر مربع فرش تولید کند.

وی اضافه کرد: یکی از شرایط تمدید بیمه این افراد فعال بودن آنان در عرصه قالی‌بافی است.

وی ادامه داد: صنعت فرش دستباف حدود 70 رشته شغلی دیگر را در کنار خود دارد که می‌توان از این مزیت در راستای اشتغالزایی بیشتر و جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهر استفاده کرد.

انتهای پیام/2448/ر/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول