اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جمعیت هلال احمر تفرش:

طرح دادرس جمعیت هلال احمر در مدارس تفرش اجرایی شد

رئیس جمعیت هلال احمر تفرش گفت: با تدابیر اندیشیده شده برای مقابله با حوادث طبیعی و ایمنی در برابر بلایا طرحی با عنوان دادرس در مدارس تفرش اجرایی شد.

طرح دادرس جمعیت هلال احمر در مدارس تفرش اجرایی شد

مجید حسین‌جمال امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: در اجرای این طرح دانش‌آموزان مدارس در پایه سوم راهنمایی آموزش‌های امداد و کمک‌های اولیه را دریافت می‌کنند.

وی تصریح کرد: برای اجرای این طرح در هفت مدرسه 14 نفر از مدیران و مربیان مدارس آموزش کمک‌های اولیه که شامل پناه‌گیری و تخلیه اضطراری، احیای قلبی و ریوی، اطفاء حریق، جلوگیری از خونریزی‌ها، تریاژ مقدماتی، پانسمان، بانداژ و آتل‌بندی را به منظور آموزش به دانش‌آموزان فرا گرفتند.

رئیس جمعیت هلال احمر تفرش افزود: به همین منظور مدیر مدرسه به عنوان رئیس کمیته مدیریت بحران ناشی از سوانح هر مدرسه اصول مدیریت بحران را فرا می‌گیرد و یک مربی کارآزموده واجد شرایط به عنوان مسئول تیم امداد و نجات این کمیته باید آموزش‌های تئوری و عملی طرح دادرس را فرا گرفته و مهارت‌های لازم را برای مقابله با شرایط بحرانی و روزهای سخت کسب کرده و مشغول فعالیت ‌شود.

حسین‌جمال ادامه داد: در این طرح مربیان مهارت‌های کاربردی و مورد نیاز هنگام مواجهه با حوادث را به منظور پاسخگویی صحیح و سریع برای کاهش اثرات بلایای طبیعی در یک محیط شاداب و پر نشاط مبتنی بر کار گروهی به دانش‌آموزان انتقال می‌دهند و آنان را آماده نقش آفرینی موثر در هنگام حوادث می‌کنند.

وی بیان کرد: در اجرای این طرح از هر مدرسه 14 دانش‌آموز به عنوان تیم دادرس تربیت می‌شوند که پس از موفقیت در آزمون‌های تئوری و عملی برگزار شده از سوی جمعیت هلال احمر، به عنوان تیم دادرس برتر شهرستان به مراحل استانی و کشوری المپیاد دانش‌آموز آماده در روزهای سخت راه خواهند یافت.

رئیس جمعیت هلال احمر تفرش گفت: طرح دادرس از نیمه آبان ماه آغاز شده و کلاس‌های آموزشی 40 ساعته برای مجریان طرح برگزار می‌شود و المپیاد شهرستانی این طرح در دهه فجر برگزار خواهد شد.

حسین‌جمال با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر مجموعه‌ای است که اهداف مقدس و معنوی را دنبال می‌کند، اضافه کرد: تسکین آلام بشری، تلاش برای تامین صلح، دوستی و تفاهم بین انسان‌ها و تلاش برای سلامت بشر و تامین احترام و کرامت انسان‌ها چهار هدف مهم جمعیت هلال احمر است.

انتهای پیام/87005/ر30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول