اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی کرمانشاه مطرح کرد

مرمت بازار سنتی کرمانشاه با سنگ‌فرش آجری

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: بازار سنتی کرمانشاه در فصل زمستان دچار آب‌گرفتگی می‌شود که بنا داریم سنگ‌فرش سنتی در این محل به‌کار ببریم.

مرمت بازار سنتی کرمانشاه با سنگ‌فرش آجری

نصرت‌الله سپهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: بازار سنتی کرمانشاه در فصل زمستان دچار آب‌گرفتگی می‌شود و این موضوع به‌هیچ وجه زیبنده فرهنگ و تمدن دیرینه این دیار نیست.

سپهر ادامه داد: هماهنگی‌هایی در این راستا با شهرداری کرمانشاه انجام شده و بنا داریم سنگ‌فرش سنتی با نظارت کارشناسان اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه در این بازار به‌کار ببریم.

وی با بیان اینکه برای مرمت این بازار نیاز به بودجه داریم، تصریح کرد: بودجه لازم برای مرمت بازار سنتی کرمانشاه چیزی در حدود 5 تا 6 میلیارد تومان است.

به گفته سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، شهرداری با توجه به‌ وظایفی که دارد، می‌تواند برای ساماندهی این بازار کمک کند.

این مسئول تاکید کرد: سنگ‌فرش آجری رنگ برای کمک به روشنایی محیط و هماهنگی با رنگ بازار در این محل به ‌کار می‌بریم و ترمیم سراهای بازار سنتی کرمانشاه را نیز در دستور کار قرار داده‌ایم.

سپهر ترمیم سراهای بازار سنتی کرمانشاه را موجب رونق اقتصادی دانست و گفت: بازار توپخانه، پارچه‌فروش‌ها و آهنگرها نیاز به مرمت دارد.

انتهای پیام/2700/ت20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول