اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

ظهر امروز صورت گرفت

آغاز توزیع شیر در مدارس آبیک

توزیع شیر بین هشت هزار و 115 دانش‌آموز آبیکی از امروز در این شهرستان آغاز شد.

آغاز توزیع شیر در مدارس آبیک

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، هم‌زمان با آغاز توزیع شیر در مدارس شهرستان آبیک، جشن شیر در دبستان ابتدایی دخترانه شهدای مکه شهرک قدس شهر آبیک برگزار شد.

در این جشن حمید بغدادی معاون فرمانداری شهرستان آبیک، احمد نوروزی مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک، سیدجواد موسوی عضو شورای اسلامی شهر آبیک و اولیای دانش‌آموزان دبستان شهدای مکه حضور داشتند.

دانش‌آموزان با در دست داشتن بادبادک‌ها و نقاشی‌های کشیده شده با دست کوچکشان که روی آنها پیام‌هایی در خصوص «شیر» بود، جشن شیر را برگزار کردند.

همچنین دانش‌آموزان پایه پنجم و ششم در روی پارچه‌ سفیدی با مدادهای شمعی شیر و فواید آن را به تصویر کشیدند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک در حاشیه جشن شیر به خبرنگار فارس در این شهرستان گفت: هشت هزار و 115 دانش‌آموز مقطع ابتدایی، دوره اول متوسطه و دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی شهری و روستایی شهرستان آبیک از مصرف هفته‌ای دو بار شیر بهره‌مند می‌شوند.

احمد نوروزی ادامه داد: مقرر شده است در 20 مرحله توزیع شیر در مدارس شهرستان آبیک صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان در حال رشد قراردارند و توجه به سلامت جسمی روحی آنان ضروری است، افزود: با توجه به اینکه شیر مدارس از مراکز بهداشتی مطمئن تهیه شده است، لازم است دانش‌آموزان در مدارس شیر را مصرف کنند چراکه مصرف شیر در افزایش یادگیری و حوصله دانش‌آموزان تاثیر بسزایی خواهد گذاشت.

این مسئول تصریح کرد: دانش‌آموزان با نوشیدن شیر با نشاط بیشتر، شاداب‌تر و با آمادگی بهتر و بیشتر در کلاس‌های درس حاضر می‌شوند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: خانواده‌ها باید  علاوه بر تغذیه سالم و مفید فرزندانشان، در وعده صبحانه دانش‌آموزان شیر، تخم‌مرغ و عسل را بگنجانند.

نوروزی اضافه کرد: توزیع شیر در مدارس می‌تواند به فرهنگ‌سازی در زمینه استفاده از شیر این ماده غذایی مفید به خانواده‌ها کمک شایانی کند.

بنابراین گزارش، شیر و فراورده‌های لبنی، غیر از کلسیم، تأمین‌کننده انواع ویتامین‌ها از جمله ویتامین A، ویتامین‌های گروه B و ویتامین D نیز است و عمده‌ترین منابع تامین کلسیم بدن و برای رشد، ترمیم استخوان‌ها و تامین عملکرد آنزیم‌ها مفید است.

شیر به فرمایش پیامبر اکرم (ص) سرور نوشیدنی‌ها است و در رشد مغز، شفافیت پوست و مو، براقی چشم و جلوگیری از پوکی استخوان مؤثر است.

انتهای پیام/77006/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول