اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بهزیستی آبیک اعلام کرد

وجود 1197 پرونده توان‌بخشی و معلولیت در آبیک

رئیس اداره بهزیستی شهرستان آبیک از وجود یک‌هزار و 197 پرونده توان‌بخشی و معلولیت در این اداره خبر داد.

وجود 1197 پرونده توان‌بخشی و معلولیت در آبیک

بهلول کشاورزهدایتی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار داشت: از یک‌هزار و 197 پرونده توان‌بخشی و معلولیت، 522 پرونده مربوط به معلولان ساکن روستاها، 431 پرونده مربوط به معلولان حوزه جسمی و حرکتی و 163 نفر مربوط به معلولان ذهنی شهرستان آبیک است.

وی افزود: 81 پرونده مربوط به معلولان روان است که از این تعداد 51 نفر شهری و 30 نفر روستایی هستند.

این مسئول ادامه داد: 24 نفر از معلولان روانی به طور مستقیم از اداره بهزیستی شهرستان آبیک دارو دریافت می‌کنند و مابقی معلولان روانی به طور موردی، دارو دریافت می‌کنند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان آبیک تعداد زنان و مردان مبتلا به معلولیت روانی را مساوی ذکر کرد و گفت: معلولان روانی به بیماری‌های روانی اسکیزوفرنی و اختلال دوقطبی مبتلا هستند که بیماران اسکیزوفرنی بیشتر از نوع پارانوئید هستند که به علایمی مانند هذیان، توهم، سوءظن و شک در خودبزرگ‌بینی دچار هستند ولی بیماران اختلال دو قطبی گاهی اوقات، دچار شیدایی و سرخوشی و گاهی اوقات، دچار افسردگی شدید می‌شوند.

کشاورزهدایتی با تأکید بر اینکه معلولان باید شرایط موجود خود را بپذیرند، تصریح کرد: اگر معلولان شرایط جسمی فعلی خود را نپذیرند علاوه بر دچار شدن به رفتارهای اختلالی و گوشه‌گیری و منزوی شدن، از فعالیت‌های اجتماعی خود در جامعه می‌کاهند.

وی اضافه کرد: معلولان باید بپذیرند که بخشی از توانایی‌های آنان تحت تأثیر محدودیت‌های جسمی‌شان قرار گرفته‌ است بنابراین می‌توانند با به‌کارگیری سایر توانمندی‌ها و ظرفیت‌های خود، آن محدودیت‌ها را جبران کنند.

این مسئول بیان کرد: اگر معلولان خودآگاهی‌شان را افزایش ندهند، ممکن است حتی دچار معلولیت‌های ذهنی و مشکلات رفتاری شوند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان آبیک با تأکید بر پرهیز مردم از نگاه ترحم‌آمیز و دلسوزانه به معلولان جامعه اذعان داشت: معلولان نیازی به کمک مستقیم افراد سالم جامعه ندارند بنابراین مردم باید معلولان را به عنوان شهروند عادی پذیرفته و حقوق شهروندی معلولان را با توجه به محدودیت‌هایی که دارند، رعایت کنند.

کشاورزهدایتی خاطرنشان کرد: به معلولان شهرستان آبیک در زمینه‌های مختلف اجتماعی، پزشکی، پیراپزشکی و اقتصادی خدمات متعددی ارائه می‌شود.

انتهای پیام/77006/غ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول