اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شرکت فرش کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد

نبود تشکل‌‌های خصوصی مشکل صنعت فرشبافی در کهگیلویه و بویراحمد

مدیر شرکت فرش استان کهگیلویه و بویراحمد عمده مشکل صنعت فرشبافی در این استان را فقدان تشکل‌ها و بخش‌های خصوصی دانست.

نبود تشکل‌‌های خصوصی مشکل صنعت فرشبافی در کهگیلویه و بویراحمد

مهرداد کاویانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج، اظهار کرد: بیش از 2 هزار و 500 نفر در دو بخش خصوصی و دولتی در صنعت فرش استان کهگیلویه و بویراحمد در حال فعالیت هستند.

 مدیر شرکت فرش استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که در سال‌های اخیر ارتقای مطلوبی در زمینه تولیدات فرش استان صورت گرفته است، افزود: پنج نمونه فرش در سطح استان تولید می‌شود.

کاویانی گفت: 500 نفر در بخش دولتی و بیش از 2 هزار نفر در بخش خصوصی و تحت پوشش و مدیریت شرکت فرش استان در زمینه فرشبافی فعالیت دارند.

وی افزود: حدود 50 کارگاه غیره متمرکز در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد و بقیه بافنده‌ها به صورت تک بافت مشغول به فعالیت هستند.

مدیر شرکت فرش استان کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت تولیدی فرش استان را در بخش دولتی 750 متر و در بخش خصوصی در حدود 3 هزار متر در سال دانست.

وی عمده تولیدات استان در زمینه فرش را فرش‌های عشایری، ریز‌بافت گل ابریشم، فرش ذهنی بافت، گبه و گلیم دانست که بخشی در داخل و بخشی به کشورهای اروپا و آمریکای جنوبی صادر می‌شود.

کاویانی عمده مشکل صنعت فرشبافی در استان را فقدان تشکل‌ها و بخش‌های خصوصی دانست و افزود: از سایر استان‌ها کارگاه‌هایی در کهگیلویه و بویراحمد دایر شده و از این طریق متأسفانه فرش کهگیلویه و بویراحمد به نام استان‌های دیگر وارد بازار فروش می‌شود.

مدیر شرکت فرش استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: این مشکل با حمایت‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و تأکید بر فعال‌سازی تشکل‌های خصوصی توانمند در حال پیگیری است و امید است به زودی مشکلات این بخش کاهش یابد.

انتهای پیام/82009/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول