اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست اعضای ستاد پیشگیری آبیک مطرح شد

گلایه مردم آبیک از کم‌فروشی

در نشست اعضای ستاد پیشگیری و حفاظت اجتماعی دادگستری شهرستان آبیک با دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان از گلایه مردم این شهرستان تا اجرای طرح محله‌محور مطالبی مطرح شد.

گلایه مردم آبیک از کم‌فروشی

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، نشست اعضای ستاد پیشگیری و حفاظت اجتماعی دادگستری شهرستان آبیک ظهر امروز با حضور جواد یاوری دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک، سیداسلام ظهرابی‌اصل مسئول ستاد پیشگیری و حفاظت اجتماعی دادگستری شهرستان آبیک و جمعی از اعضای ستاد پیشگیری و حفاظت اجتماعی دادگستری این شهرستان در دادگستری برگزار شد.

مسئول ستاد پیشگیری و حفاظت اجتماعی دادگستری شهرستان آبیک در آغاز این نشست گفت: کار فرهنگی مستلزم هزینه‌های هنگفت است که در طول زمان بازدهی و اثر خود را نشان می‌دهد.

سیداسلام ظهرابی‌اصل با تأکید بر فعال‌تر شدن اعضای ستاد پیشگیری و حفاظت اجتماعی دادگستری شهرستان آبیک برای پیشبرد اهداف ستاد افزود: کار ستاد مقطعی نیست بنابراین اعضای ستاد باید با گذاشتن زمان بیشتری، در راستای پیشگیری از وقوع جرم گام‌های ارزنده‌ای بردارند.

وی ادامه داد: با اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در قالب تذکر لسانی در راستای ارتقای سطح فرهنگی شهرستان آبیک تلاش می‌کنیم.

این مسئول اضافه کرد: ستاد مردمی پیشگیری و حفاظت اجتماعی با همکاری رئیس دادگستری شهرستان آبیک و دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان با هدف پیشگیری از وقوع جرم به طور علمی و عملی، اختیارات تام به ستاد داده است که هدف تنها ارائه آمار و ارقام نیست بلکه نتیجه و خروجی کار ستاد به طور جدی در دستور کار مسئولان قضایی قرار دارد تا افراد پیش از گام نهادن به محیط دادگستری و دادسرا و نیز تشکیل پرونده، در محیط اجتماعی جرایم خنثی شده و از وقوع جرم جلوگیری شده باشد.

مسئول هسته فرهنگیان شهرستان آبیک در این جلسه به گلایه مردم آبیک از کم‌فروشی اشاره کرد و افزود: از ریزترین مسائل تا بزرگ‌ترین مسائل زندگی انسان در قرآن کریم گنجانده شده است که کم‌فروشی یکی از آنان است که مردم آبیک از وجود این مسئله گلایه دارند و خواستار پیگیری و رفع آن هستند.

علیرضا اینانلو افزود: با ترویج احکام اسلامی و دستورات قرآنی در جامعه به ویژه نهادینه کردن فرهنگ پرداخت زکات و احیای امر به معروف و نهی از منکر می‌توان گام‌های مؤثری برداشت.

وی گزارشی از عملکرد هسته فرهنگیان ارائه کرد و گفت: یک مورد کاهش تنش و جدل شوراهای یکی از روستاها با مردم بر سر زمین فوتبال صورت گرفته است، گرچه اقدامات دیگری نیز از سوی اعضای هسته انجام شده است.

مسئول هسته غدیر ستاد پیشگیری و حفاظت اجتماعی دادگستری شهرستان آبیک نیز در ادامه این نشست اظهار داشت: تاکنون 12 مورد تذکر لسانی در زمینه‌های مختلف صورت گرفته است که پیشگیری از درگیری خیابانی، جلوگیری از تشکیل پرونده طلاق برای دو زوج، مشاوره برای آقایی از مهاباد و خانمی از آبیک و سه مورد پیگیری پرونده طلاق که در حال انجام است و رفع درگیری ناموسی در یکی از مناطق شهر آبیک اشاره کرد.

مصطفی چگینی از اجرای طرح محله‌محور در منطقه بنیاد شهر آبیک خبر داد و افزود: مشکلات این منطقه احصا و شناسایی شده و در حال بررسی و رفع است.

در پایان این نشست، مسئول هسته بانوان ستاد پیشگیری و حفاظت اجتماعی دادگستری شهرستان آبیک گزارشی از عملکرد این هسته بیان کرد.

انتهای پیام/77006/خ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول