اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی کارشناسان شبکه بهداشت آبیک صورت گرفت

توقیف 120 کیلوگرم مواد غذایی غیرمجاز در آبیک

120 کیلوگرم مواد غذایی غیرمجاز و تاریخ مصرف گذشته از سوی کارشناسان بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک توقیف شد.

توقیف 120 کیلوگرم مواد غذایی غیرمجاز در آبیک

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، دو تن از کارشناسان بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک طی بازدیدی از اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی این شهرستان، در قالب اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بر اماکن تهیه و توزیع و فروش مواد غذایی موفق شدند 120 کیلوگرم مواد غذایی غیرمجاز، غیر قابل مصرف و تاریخ مصرف گذشته را کشف و توقیف کنند.

از 120 کیلوگرم مواد غذایی غیرمجاز و تاریخ مصرف گذشته توقیف شده، 60 کیلوگرم ژامبون مرغ و گوشت، 25 کیلوگرم کنجد فله‌ای، 15 کیلو لبنیات تاریخ مصرف گذشته، 15 کیلو نمک غیرمجاز و پنج کیلو انواع پاستیل و شکلات‌های خارجی فاقد مشخصات ماده 11 بوده است.

بنابر این گزارش، ماده 11، قانون مواد خوردنی، آشامیدنی، بهداشتی و آرایشی است.

کارشناس مسئول بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک به خبرنگار فارس در این شهرستان گفت: 120 کیلوگرم مواد غذایی غیرمجاز و غیر قابل مصرف در چند روز اخیر کشف و توقیف شده و متخلفان به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

جعفر نوعی افزود: از آغاز امسال تاکنون کارشناسان بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک موفق به کشف یک هزار و 67 مواد غذایی غیرمجاز و غیربهداشتی شده‌اند.

وی به مردم شهرستان آبیک توصیه کرد در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی به سامانه شکایات مردمی 1490 و یا به طور مستقیم با 2892558_0282 واحد بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان این شهرستان تماس حاصل کنند.

کارشناسان بهداشت و درمان شهرستان آبیک از مردم درخواست کرده‌اند که در خرید مواد غذایی به تاریخ تولید، انقضا، پروانه ساخت و برچسب ماده 11 بر روی محصولات توجه و دقت بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/77006/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول