اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ظهر امروز صورت گرفت

راه‌اندازی استخر شهرداری آبیک پس از 9 ماه تعطیلی

استخر شهرداری آبیک پس از 9 ماه تعطیلی به دلیل مرمت و بازسازی ظهر امروز با حضور اعضای شورای اسلامی شهر آبیک و جمعی از مسئولان شهرستان آبیک راه‌اندازی شد.

راه‌اندازی استخر شهرداری آبیک پس از 9 ماه تعطیلی

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، اماکن ورزشی به ویژه استخر به دلیل اینکه محلی است که با آب سر و کار دارد و نیز وجود نم و رطوبت، به طور مستمر به نگهداری و تعمیرات تجهیزات نیاز دارد.

استخر شهرداری آبیک که به عنوان تنها استخر شهر آبیک محسوب می‌شود، در سال 82 با تصویب شورای اسلامی و شهرداری وقت به بهره‌برداری رسید.

پس از گذشت 10 سال از ساخت استخر شهرداری آبیک، این مکان ورزشی برای نخستین‌بار امسال به دلیل فرسودگی لوله‌ها و مخازن و پوسیدگی تسمه‌های سقف کاذب مورد تعمیر و مرمت قرار گرفت.

حتی شنیده شده بود که احتمال انفجار در استخر وجود داشته که عبدالله ملک‌پور عضو شورای اسلامی شهر آبیک با تأیید این مطلب به خبرنگار فارس در این شهرستان گفته بود که به دلیل فرسودگی و پوسیدگی بیش از حد، احتمال انفجار دیگ‌های بخار در استخر وجود داشته که اگر این مسئله رخ می‌داد، حوادث ناگوار و جبران‌ناپذیری به همراه داشت.

با روی کار آمدن اعضای شورای اسلامی جدید شهر آبیک، سه نفر از اعضای شورای اسلامی شهر آبیک به عنوان مسئولان پیگیری تعمیر و بازسازی استخر، انتخاب شدند و به طور روزانه کار بازدید و نظارت بر تعمیر و بازسازی استخر را بر عهده گرفتند.

این امر سبب شد در پیشرفت تعمیر و بازسازی استخر تسریع شود و با روی کار آمدن شوراهای اسلامی جدید شهر آبیک، کمتر از سه ماه 80 درصد کار باقی‌مانده را به پیش ببرند.

عضو شورای اسلامی شهر آبیک در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار داشت: تمام مخازن استخر اعم از فیلترها، دیگ‌ بخار، بوبلرها، مبدل‌های بخار استخر کوچک و بزرگ، رینگ اصلی آب سرد و گرم استخر کوچک و بزرگ به دلیل پوسیدگی بیش از حد، تعویض شده و از لوله‌های سیاه به گالوانیزه تبدیل شده است.

عبدالله ملک‌پور افزود: البته پمپ‌ها، کف‌کش‌ها، جکوزی و سونای خشک و سونای بخار که به خطوط اصلی استخر کوچک و بزرگ و لوله‌های اصلی گرمایشی متصل بودند نیز از لوله سیاه به گالوانیزه تبدیل شده‌اند.

وی ادامه داد: در سقف‌ها هیچ هواکشی برای خروج بخار آب استخر وجود نداشت که با تعمیر و مرمت کنونی استخر، 9 تهویه هوا تعبیه و در نظر گرفته شده که نصب شده است.

این مسئول تصریح کرد: حتی مقرر شده بود 20 آبان ماه سال جاری استخر شهرداری راه‌اندازی شود که این کار به دلیل پوسیدگی تسمه‌ها و تعویض، نصب تسمه و سقف کاذب به تاخیر افتاد و به امروز 10 آذر ماه موکول شد.

عضو شورای اسلامی شهر آبیک خاطرنشان کرد: بیش از سه میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار برای تعمیر، مرمت و بازسازی استخر شهر آبیک از سوی شهرداری هزینه شده است.

استخر شهرداری آبیک آبگیری شده و آماده ارائه خدمات به شهروندان آبیکی است.

لازم به ذکر است که احداث یک استخر در شهرستان آبیک جزو مصوبات دور دوم سفر هیئت دولت دهم به این شهرستان بود که به دلیل نبود اعتبار، چهار ماه است عملیات اجرایی آن راکد مانده است.

امید است با احداث دومین استخر شهرستان آبیک، مردم آبیک از فقر و کمبود استخر خارج شده و با تعطیلی یک استخر، مجبور نباشند به شهرهای همجوار مراجعه کنند.

انتهای پیام/77006/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول