اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان خبر داد

وجود 42 گسل در استان زنجان

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان گفت: 42 گسل در استان زنجان شناسایی شده است.

وجود 42 گسل در استان زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس در زنجان صفی‌الله کرامتی ظهر امروز در مانور سراسری زلزله و ایمنی اظهار داشت: ایران جزو 10 کشور حادثه‌خیز جهان است.

وی با اشاره به اینکه ایران جزو پنج کشور زلزله‌‌خیز آسیا است، افزود: استان زنجان نیز به تبع این شرایط نیازمند آموزش لازم برای اهالی خود است.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان با اشاره به اینکه در استان زنجان 40 گسل شناخته‌ شده است، خاطرنشان کرد: با مطالعات جدید دو گسل جدید توسط دانشگاه علوم پایه زنجان کشف شده است.

این مسئول سناریوی زلزله را برای سایر بلایای طبیعی قابل استفاده دانست و تصریح کرد: اجرای مانور زلزله به دلیل تکرار این حادثه در کشور است.

کرامتی با اشاره به تجربه‌های تلخ کشورمان در وقوع زلزله‌های مخرب ادامه داد: پس از تجربیاتی که در این زمینه به وجود آمد، تشکیلاتی در وزارت کشور و دبیرخانه‌هایی در هر استان برای مقابله با حوادث تشکیل شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان به نبود هماهنگی لازم در زلزله بم اشاره و ابراز داشت: پس از این حادثه مسئولان ضمن بازدید از مناطق زلزله‌زده بم به فکر ایجاد تشکیلاتی منسجم و پایدار برای مقابله با این بلای طبیعی افتادند.

وی از تشکیل سازمان مدیریت بحران در سال 86 خبر داد و اضافه کرد: با راه‌اندازی این تشکیلات هماهنگی بین ادارات اجرایی، انتظامی و NGO‌ها مدیریت و امدادرسانی در مناطق زلزله‌زده پیشرفت بیشتری داشته است.

این مسئول با بیان اینکه این سازمان پنج سال به صورت آزمایشی فعال بوده، اذعان داشت: در سال 93 قرار است این سازمان به صورت رسمی کار خود را آغاز کند.

کرامتی از خرید چندین لجن‌کش توسط این سازمان خبر داد و متذکر شد این لجن‌کش‌ها در اختیار فرمانداری و استانداری قرار گرفت تا در صورت بروز و وقوع سیل نیز آمادگی لازم را داشته باشیم.

انتهای پیام/73002/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول