اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور نیروهای عمل‌کننده

مانور زلزله و ایمنی در شهرستان نور برگزار شد

پانزدهمین مانور زلزله و ایمنی، با حضور مسئولان و نیروهای عمل کننده در مدارس شهرستان نور برگزار شد.

مانور زلزله و ایمنی در شهرستان نور برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، همزمان با سراسر کشور پانزدهمین مانور زلزله و ایمنی در تمامی مدارس شهرستان نور اجرا شد، این مانور به صورت نمادین و ویژه در هنرستان شهید فیاضی شهر نور برگزار شد.

مانور ایمنی و زلزله که به منظور آمادگی نیروهای امدادی و خدماتی در زمان وقوع بحران و فرهنگ‌سازی در جامعه به ویژه در جمعیت عظیم دانش‌آموزی انجام می‌گیرد، تمرینی است تا از بروز خسارات احتمالی و صدمات انسانی جلوگیری کند.

این تمرین امروز با حضور مسئولان شهرستان نور و نیروهای امدادی از جمله هلال‌احمر، اورژانس، ادارات برق، گاز، مخابرات، آتش‌نشانی، نیروهای امنیتی و انتظامی که قبلا آموزش دیده و سناریو تمرین در اختیارشان قرار گرفته بود اجرایی شد.

با شروع عملیات و به محض شنیدن آژیر خطر دانش‌آموزان برابر آموزش در نقاط امن پناه گرفته و به تدریج از داخل ساختمان خارج شدند و بلافاصله نیروهای امدادی و امنیتی در محل حاضر شده و با توجه به مسدود شدن فرضی راه پله مصدومان حادثه با انجام عملیات راپل توسط نیروهای هلال احمر به بیرون از ساختمان منتقل شدند.

در این تمرین آتش‌نشانان محل‌های آتش‌سوزی را اطفا و پرسنل شبکه بهداشت نیز با مداوای مصدومان و مجروحان مراحل مقابله با بیماری‌های واگیر را تمرین کردند و آمبولانس‌های سپاه، اورژانس و هلال احمر مجروحان را به بیمارستان انتقال دادند.

نیروهای امنیتی نیز با حضور بموقع در محل زلزله ضمن تامین امنیت با سارقان برخورد و آنان را دستگیر کردند و تمرین یک زلزله واقعی و عملیات لازم به نمایش گذاشته شد.

انتهای‌پیام/86023/ح20/ض1002
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول