اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سراسر کشور

مانور زلزله در مدارس بشرویه برگزار شد

همزمان با سراسر کشور مانور سراسری امداد و نجات در زلزله با حضور جمعی از مسئولان شهرستان بشرویه در مدارس سطح شهرستان برگزار شد.

مانور زلزله در مدارس بشرویه برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بشرویه، پیش از ظهر امروز همزمان با سراسر کشور مانور سراسری امداد و نجات در زلزله با حضور جمعی از مسئولان در مدارس سطح شهرستان بشرویه برگزار شد.

این مانور به صورت محوری در هنرستان کشاورزی فروزانفر بشرویه و با حضور نیروهای هلال احمر،‌ اورژانس و آتشنشانی برگزار شد.

فرماندار بشرویه در این مانور زلزله و در جمع دانش‌آموزان اظهار داشت: حفظ آمادگی و آرامش،‌ پناه‌گیری و خروج صحیح هنگام بروز زلزله از مهم‌ترین اهداف برگزاری مانور‌های زلزله است.

مهدی نژاد ادامه داد:‌ ارائه آموزش‌‌های امداد و نجات در زمینه مواجهه با حوادث غیر مترقبه باید به گونه‌ای باشد که افراد با فرا گرفتن نکات خود امدادی و دیگر امدادی در مواقع بروز حوادث بهترین واکنش را نشان دهند.

وی متذکر شد: حفظ جان در تعالیم اسلامی از واجبات به شمار می‌رود و در تمام دنیا برای مراقبت و حفاظت از جان انسان‌ها و به حداقل رساندن تلفات جانی و مالی تدابیر ویژه‌ای اندیشیده شده است.

فرماندار بشرویه تصریح کرد:‌ ایران در ردیف کشورهای پر مخاطره قرار دارد و ما در سال‌های اخیر شاهد بروز زمین لرزه‌های متعددی در کشورمان بوده‌ایم که جان هموطنان را گرفته است.

مهدی‌نژاد افزود: در زمینه مقابله با زلزله مردم و مسئولان هر کدام در جایگاه خود وظایفی را به عهده دارند که با انجام آن می‌توان تلفات را به حداقل رساند.

وی تاکید کرد: توجه ویژه مسئولان در زمینه مقاوم‌سازی و بهسازی منازل به ویژه در مناطق روستایی و بافت‌های فرسوده و رعایت نکات ایمنی در ساخت و سازهای جدید برای حفظ جان افراد از پیامد‌های زلزله ضروری است.

فرماندار بشرویه اضافه کرد: ‌فرا گرفتن آموزش‌ها و اصول اولیه امداد و نجات در برابر حوادث غیر مترقبه به ویژه در خانواده‌ها و مدارس نیز از جانب سایر اقشار جامعه نباید فراموش شود.

انتهای پیام/69006/ق20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول