اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز صورت گرفت

برگزاری مانور سراسری زلزله در مدارس استان همدان

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: امروز در 2 هزار و 400 مدرسه سراسر استان همدان مانور سراسری زلزله و اقدامات ایمنی برگزار می‌شود.

برگزاری مانور سراسری زلزله در مدارس استان همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، عباس حسنی‌محتشم صبح امروز در جمع خبرنگاران در آغاز پانزدهمین مانور سراسری زلزله در استان اظهار داشت: امروز در 2 هزار و 400 مدرسه سراسر استان همدان مانور سراسری زلزله و اقدامات ایمنی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه این مانور در هر شهرستان نیز به صورت نمادین در یک مدرسه برگزار می‌شود، افزود: مانور سراسری زلزله برای دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی و اول و دوم متوسطه با هدف آگاه‌سازی دانش‌آموزان در قبل و بعد از حادثه و بلایای طبیعی برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان ادامه داد: برای برگزاری این مانور سراسری همه مدیران مدارس استان به صورت کلاس آموزشی ضمن خدمت به مدت شش ساعت با بلایای طبیعی و آمادگی برای مقابله با آن آشنا شدند تا بتوانند مطالب را به صورت مطلوب در مدارس برای دانش‌آموزان برگزار کنند.

وی با اشاره به میزان استاندارد بودن فضای مدارس به لحاظ ایمنی در برابر حوادث طبیعی و ...خاطر نشان کرد: در چند سال گذشته اداره نوسازی توانسته در بازسازی و نوسازی مدارس خوب ظاهر شود به شکلی که اکثریت مدارس استان از اعتبار 4 میلیارد تومانی نوسازی مدارس استفاده کردند.

حسنی‌محتشم یادآور شد: با توجه به اینکه اهمیت به فضای مقاوم آموزشی در چند سال اخیر بیشتر شده اما همچنان سعی داریم تا در ساخت فضا‌های آموزشی جدید برای دانش‌آموزان از پیشرفته‌ترین تجهیزات برای مقاوم‌سازی مدارس استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: در زمینه برگزاری مانور سراسری زلزله چهار سال است که استان همدان در کشور رتبه برتر را به لحاظ برگزاری مانور و اقدامات امداد و نجات و... کسب کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان در پایان سخنانش گفت: امیدواریم با برگزاری چنین برنامه‌هایی دانش‌آموزان را بیش از پیش با حوادث و وقایع غیر مترقبه آشنا کنیم.

انتهای پیام/89007/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول