اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت هلال‌احمر خوزستان

مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس خوزستان برگزار شد

مانور سراسری زلزله و ایمنی به همت هلال‌احمر خوزستان در مدارس سطح استان برگزار شد.

مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس خوزستان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، معاون امور جوانان هلال احمر خوزستان پیش از ظهر امروز در دبیرستان دخترانه فدک و محل مانور نمادین زلزله اظهار کرد: پانزدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس استان خوزستان آغاز شد.

بیژن فتاحی‌راد افزود: این مانور به مناسبت هشتم آذرماه روز ایمنی در برابر زلزله و با مشارکت جمعیت هلال احمر، وزارت آموزش و پرورش، صدا و سیما و دیگر نهادها برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: هدف از اجرای این مانور، افزایش سطح آگاهی دانش‌آموزان در مورد زلزله و ایجاد آمادگی برای انجام واکنش‌های صحیح و سریع در برابر آن، آشنایی دانش‌آموزان با زلزله و چگونگی مقابله با آن به منظور ایجاد آرامش روانی و برانگیختن حس کنجکاوی دانش‌آموزان نسبت به پدیده‌های طبیعی است.

معاون امور جوانان هلال‌احمر خوزستان تصریح کرد: ایجاد فرهنگ ایمنی و مقاوم‌سازی و نیز کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله از جمله دیگر اهداف پانزدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی است.

وی ادامه داد: این مانور به منظور افزایش آمادگی مردم در قبل، حین و بعد از وقوع زلزله در روز 10 آذرماه برگزار شده است.

فتاحی‌راد با اشاره به آموزش پناهگیری و خروج اضطراری در مدارس و مراکز عمومی گفت: تجربه نشان داده در زلزله‌های متوسط تا نسبتاً شدید بیشتر زخمی‌ها و آسیب‌دیدگی‌ها ناشی از ریزش آوار و پرتاب اشیا به طرف مصدومین بوده است.

وی همچنین عنوان کرد: شناخت کمبودها، نواقص و نقاط ضعف و تلاش برای رفع کاستی‌ها از دیگر اهداف برگزاری مانور زلزله و ایمنی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، مانور سراسری زلزله و ایمنی از سال 1375 به پیشنهاد پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله در مهد کودک‌ها و مدارس ابتدایی شهر تهران به اجرا درآمد و در سال‌های بعد به سراسر کشور تسری یافت. همچنین به منظور هر چه بهتر برگزار شدن مانور، تفاهم‌نامه‌ای بین وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری، کشور و آموزش و پرورش و نیز جمعیت هلال‌احمر و سازمان صدا و سیما به امضا رسید که در آن بر استمرار، بسط و گسترش فعالیت‌های مانور سراسری زلزله و ایمنی تاکید شده است.

انتهای پیام/72001/ل30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول