اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان:

شمال و جنوب استان همدان درگیر زلزله است

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان گفت: از جمله بلایای طبیعی که استان همدان را تهدید می‌کند سیل، طوفان و تگرگ است درحالی که شمال و جنوب استان همدان درگیر زلزله است.

شمال و جنوب استان همدان درگیر زلزله است

حمیدرضا ره‌انجام پیش از ظهر امروز در حاشیه برگزاری مانور سراسری زلزله در مدارس استان همدان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مانور سراسری زلزله برای ایجاد آمادگی و حساسیت مردم و دانش‌آموزان نسبت به حوادث طبیعی است که هر لحظه در زندگی انسان ممکن است رخ دهد.

وی افزود: در طول 15 سالی که مانور سراسری زلزله در ایران به اجرا در می‌آید، موفق عمل کرده و توانستیم جامعه را در راستای آگاهی بخشیدن در حوادث و بلایای طبیعی آشنا کنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان ادامه داد: امسال 110 هزار مدرسه در سراسر کشور و با مشارکت 12 میلیون دانش‌آموز از تمامی مقاطع تحصیلی این مانور را به صورت هم‌زمان برای آشنایی و آگاهی از حوادث طبیعی مانند زلزله انجام می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: مانور سراسری زلزله هر ساله در مدارس استان همدان برگزار و عملیات امداد و نجات و نجات مصدومان و... انجام می‌شود، اما امسال با توجه به شیوه‌نامه وزارتی دانش‌آموزان را برای آمادگی در حین وقوع زلزله و خروج و پناه‌گیری آشنا کردیم.

ره‌انجام یادآور شد: همه باید این آمادگی را در خود ایجاد کنند تا در حین وقوع حادثه بهترین تصمیم را اتخاذ کرده و افراد دیگر را نیز یاری رسانده و کمک کنند.

وی با اشاره به وضعیت اقلیمی استان همدان در زمینه حوادث طبیعی یادآور شد: از جمله بلایای طبیعی که استان همدان را تهدید می‌کند سیل، طوفان و تگرگ است در حالی که شمال و جنوب استان همدان درگیر زلزله هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان ابراز داشت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده مناطق شمال و جنوب استان از جمله نهاوند با مبحث زلزله آشنا می‌شوند و چندین مانور سراسری نیز در آن مناطق اجرا کردیم.

وی خاطرنشان کرد: با برگزاری مانور‌های مختلف برای آشنایی با زلزله و وقایع قبل و بعد از آن، همه می‌توانند با آمادگی و آگاهی کامل حوادث را مدیریت و نسبت به مقاوم‌سازی مسکن و منازل خود اقدام کنند.

ره‌انجام در پایان سخنانش گفت: مدارس استان همدان به لحاظ مقاوم‌سازی در برابر زلزله نسبت به قبل بهتر شده و همین که مسئولان به امر مقاوم‌سازی فضا‌های آموزشی دقت بیشتری دارند، ما را دلگرم می‌کند.

انتهای پیام/89007/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول