اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هم‌زمان با سراسر کشور

پانزدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در بندرعباس برگزار شد

هم‌زمان با سراسر کشور پانزدهمین مانور سراسری "زلزله و ایمنی" در مدارس سراسر استان هرمزگان برگزار شد.

پانزدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در بندرعباس برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان صبح امروز در حاشیه برگزاری این مانور که با مشارکت آموزش و پرورش، مدیریت بحران استانداری، هلال احمر، اورژانس 115، صدا و سیما، سازمان آتش‌نشانی و فرمانداری در دبیرستان فرهنگیان ناحیه یک بندرعباس برگزار شد، اظهار داشت: آموزش و پرورش توجه ویژه‌ای را به موضوع بلایای طبیعی دارد و طرح‌های مختلفی را نیز برای آشنایی دانش‌آموزان در مقابله با این‌گونه حوادث در تقویم سال تحصیلی گنجانده است.

احمد آخوندی افزود: در این میان با توجه به اینکه در میان حوادث طبیعی؛ زلزله به‌عنوان یکی از پرمخاطره‌ترین حادثه طبیعی، قابل پیش‌بینی نیست تمرکز جدی آموزش و پرورش به آموزش اصولی مواجهه با این پدیده معطوف است و هر ساله در چند نوبت برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: علاوه بر این فرهنگ‌سازی در خصوص بحرا‌ن‌های اجتماعی نیز در برنامه‌های آموزش و پرورش استان جایگاه ویژه‌ای دارد که از اهم آن می‌توان به همکاری جدی با ستاد مبارزه با مواد مخدر و حضور کارشناسان این مجموعه در مدارس و تشکیل برنامه‌های آموزشی اشاره کرد.

معاون امور عمرانی استانداری هرمزگان نیز با اشاره به اینکه استان هرمزگان و شهر بندرعباس در شمار شهرهای پر مخاطره کشور در موضوع زلزله است، اظهار داشت: واقع شدن این شهر بر چهار گسل زلزله و بروز زلزله‌های متعدد در طول سال نشان می‌دهد برای کاهش اثرات آن باید حداکثر آمادگی را داشته باشیم.

مهدی رضایی افزود: در این میان مدارس با توجه به جمعیت بالای دانش‌آموزی و حضور ساعت‌های نسبتا زیاد دانش‌آموزان در مدرسه باید از حداکثر آمادگی برخوردار باشند که این مانور با همین هدف برگزار شده است.

وی با بیان اینکه ایجاد فرهنگ و دانش ایمنی و همچنین مقاوم‌سازی و نیز کاهش تلفات و خسارات‌های ناشی از وقوع پدیده طبیعی زلزله از اهداف پانزدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی است، خاطرنشان کرد: افزایش سطح آگاهی دانش‌آموزان در مورد زلزله و کسب آمادگی لازم برای انجام واکنش‌های صحیح و سریع، آشنایی دانش‌آموزان با این پدیده طبیعی و چگونگی مقابله با آن برای ایجاد آرامش روانی و همچنین انتقال این آموزش‌ها از طریق مدارس به خانواده‌ها از دیگر اهداف این مانور سراسری است.

معاون امور عمرانی استانداری هرمزگان تاکید کرد: محور این مانور بر آموزش پناهگیری و خروج اضطراری است چرا که تجربه نشان داده در زلزله‌های متوسط تا نسبتا شدید بیشتر آسیب دیدگی‌ها ناشی از ریزش آوار و پرتاب اشیا به طرف مصدومین بوده است.

انتهای پیام/88007/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول