اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سراسر ایران

مانور زلزله در مدارس کوهبنان برگزار شد

همزمان با سراسر کشور مانور زلزله در مدارس شهرستان کوهبنان برگزار شد.

مانور زلزله در مدارس کوهبنان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، مانور زلزله همزمان با سراسر کشور با حضور مسئولان شهرستان و کارشناسان بهداشت، هلال‌احمر و آموزش و پرورش در دبیرستان نمونه دولتی شهید باهنر این شهرستان همراه با پخش آژیر، پناه‌گیری و نجات جان مصدومان حادثه برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان کوهبنان در حاشیه این مراسم در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: مانور زلزله چند سال است که در روز هشتم آذر ماه در مدارس سراسر کشور برگزار می‌شود.

احمد نیکخواه ابراز داشت: در سال جاری با توجه به تعطیل بودن مدارس در روز هشتم آذر امروز این مانور در مدارس شهرستان همزمان با سراسر کشور با هدف چگونگی پناه‌گیری، بالا بردن ضریب آمادگی دانش‌آموزان در زمان وقوع زلزله برای انجام واکنش‌های سریع همچنین بالا بردن سطح علم و آگاهی آنان برای مقابله با حوادث غیرمترقبه برگزار شد.

وی بیان داشت: وقوع زلزله‌های مخرب و پی‌در‌پی بیانگر این واقعیت است که شهرستان کوهبنان بر روی کمربند زلزله واقع شده و در حقیقت یکی از خطرناک‌ترین گسل‌ها را در دامان خود جای داده است که هر لحظه امکان فعالیت گسل و وقوع حادثه وجود دارد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان کوهبنان تصریح کرد: با توجه به زلزله‌خیز بودن کوهبنان ارگان‌های مرتبط با بحث زلزله به ویژه هلال احمر باید نسبت به برگزاری دوره‌های آموزشی لازم برای دانش‌آموزان اقدام کنند تا در زمان وقوع حادثه شاهد کمترین وقوع حوادث جرحی و فوتی باشیم.

نیکخواه بیان کرد: آموزش و پرورش کوهبنان آمادگی کامل دارد تا با همکاری و مساعدت هلال احمر شهرستان نسبت به برگزاری دوره‌های آموزشی امداد و نجات برای دانش‌آموزان و همکاران فرهنگی اقدام کند.

وی ابراز داشت: آموزش و پرورش تلاش می‌کند تا در هر خانه کوهبنان یک امدادگر آموزش‌دیده و مجرب داشته باشد تا در زمان بروز حادثه ضمن عملیات امداد برای نجات جان مصدومان با تعامل به جا و مناسب با نیروهای امدادی، نظامی و انتظامی در زمینه برقراری امنیت شهری نیز اقداماتی صورت گیرد تا مدیریت بحران دچار اخلال نشود.

به گزارش فارس، مانور زلزله با همکاری پیشتازان سازمان دانش‌آموزی اداره آموزش و پرورش، شبکه بهداشت و درمان، شهرداری، هلال احمر، آتشنشانی، نیروی انتظامی، اورژانس 115، راهنمایی و رانندگی و با حضور مسئولان، فرماندهان نظامی و انتظامی شهرستان در دبیرستان نمونه دولتی شهید باهنر کوهبنان برگزار شد.

انتهای پیام/80012/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول