اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سراسر کشور

مانور زلزله در مدارس شهرستان نهبندان برگزار شد

مانور زلزله در مدارس شهرستان نهبندان با حضور جمعی از مسئولان شهرستانی برگزار شد.

مانور زلزله در مدارس شهرستان نهبندان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، پیش از ظهر امروز مانور زلزله در مدارس شهرستان نهبندان با حضور جمعی از مسئولان شهرستانی برگزار شد.

کشور ایران از جمله کشورهایی است که بر روی کمربند زلزله‌خیز قرار گرفته است که این سبب می‌شود بیشتر مناطق پرجمعیت کشور جزو مناطق فعال تکتونیکی به شمار آید و هر از چندگاهی یک نقطه از کشور می‌لرزد که آخرین آنها زلزله چند روز گذشته برازجان است.

به دلیل همین شرایط و آمادگی کاملتر مانور زلزله صبح امروز در مدارس شهرستان نهبندان و به طور نمادین در مدرسه شهید مفتح نهبندان با حضور جمعی از مسئولان شهرستان برگزار شد.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش نهبندان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: این مانور با همکاری آموزش و پرورش، جمعیت هلال احمر برگزار شد.

شمس‌الدین مومن‌زاده تصریح کرد: از مهم‌ترین اهداف برگزاری مانور زلزله و ایمنی، کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله به وسیله ارتقای فرهنگ ایمنی و مقاوم‌سازی، ایجاد آمادگی برای انجام واکنش‌های صحیح و سریع در برابر زلزله و افزایش سطح آگاهی دانش‌آموزان در مورد زلزله و سایر پدیده‌های طبیعی است.

وی افزود: طی هفته گذشته در کارگاه آموزشی که برای مدیران مدارس برگزار شد نحوه اجرای مانور، محل‌های امن پناه‌گیری، کمک‌های اولیه در هنگام وقوع زلزله و طریقه امدادرسانی به مصدومان آموزش داده شد.

انتهای پیام/69023/ق20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول