اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرستان قرچک:

مانور زلزله در قرچک برگزار شد

فرماندار شهرستان قرچک با اشاره به برگزاری مانور زلزله در قرچک گفت: آموزش‌های لازم برای پیشگیری از تلفات جانی زلزله ضروری و مهم است.

مانور زلزله در قرچک برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب تهران، صبح امروز مانور زلزله و ایمنی صبح امروز با نواخته شدن زنگ زلزله و ایمنی در سراسر کشور با حضور رضا ریاحی فرماندار، هوشنگ کولیوند مدیر آموزش و پرورش، نایب مرادی رئیس شورای شهر و دیگر مسئولان در مدرسه حضرت مریم (س) شهرستان قرچک برگزار شد.

دانش‌آموزان مدرسه حضرت مریم (س) در این رزمایش آمادگی خود را برای مقابله با بلایای طبیعی و زلزله به نمایش گذاشتند.

در برگزاری این مانور، سازمان آتش‎نشانی و خدمات ایمنی، اورژانس، جمعیت هلال‎احمر و دانش‎آموزان شرکت‎کننده در این مانور مشارکت داشتند.

فرماندار شهرستان قرچک در حاشیه این مانور در جمع خبرنگاران گفت: مانور زلزله و ایمنی در جهت فرهنگ‎سازی و ارتقای ظرفیت‎های ایمنی و همچنین کاهش خطرات جانی در زلزله برنامه‎ریزی و انجام شده است.

رضا ریاحی با اشاره به اینکه اقدامات و آموزش‎های لازم برای پیشگیری از تلفات جانی زلزله ضروری و مهم است، افزود: نظارت بر ساخت و سازها توسط شهرداری، دهیاری‌ها و بخشداری یکی از عوامل مهم در کاهش تلفات به‌شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه دانش‎آموزان در این مانور نقش مهمی را ایفا کردند، افزود: آموزش‌های دانش‌آموزان باید توسط سازمان هلال‏‎احمر در طول سال به‌طور مستمر برگزار شود تا دانش‌آموزان این آموزش‌ها را به خانواده‌های خود منتقل کنند.

نماینده عالی دولت در شهرستان قرچک گفت: آموزش‌هایی که به دانش‎آموزان و شهروندان داده می‌شود به واقعیت نزدیک باشد تا در مواقع بحران بتوانند از این آموزش‌ها به نحو احسن استفاده کنند.

ریاحی تاکید کرد: مسئولان ادارات با حضور در این مانورها خود را برای زلزله احتمالی آماده کنند و با فراگیری آموزش‌هایی که از طرف سازمان هلال‎احمر داده خواهد شد، اقدامات مربوط به ایمنی را در ادارات انجام دهند.

آمادگی دانش‌آموزان برای مقابله با خطرات احتمالی

رئیس آموزش و پرورش شهرستان قرچک نیز در حاشیه این مراسم به خبرنگاران گفت: هدف از برگزاری مانور زلزله و ایمنی بالا بردن سطح آگاهی دانش‌آموزان برای مقابله با زلزله و خطرات احتمالی این پدیده الهی است.

هوشنگ کولیوند با بیان اینکه برگزاری مانور ایمنی و زلزله در مدارس فرهنگ ایمنی در بین خانواده‌ها و دانش‌آموزان تبیین و نهادینه می‌شود، گفت: ارتقای سطح آموزش در مورد زلزله و حوادث طبیعی می‌تواند آمادگی دانش‎آموزان را از خطرات و بلایای طبیعی مثل زلزله که محیط تحصیل و زندگی آنها را تهدید می‎کند با ارائه راهکارها ایمنی کنترل و خطرات ناشی از این گونه حوادث را کاهش دهد.

وی بیان داشت: در این مانور دانش‎آموزان مدرسه حضرت مریم(س) نقاط امن و ناامن، نحوه پناهگیری و خروج اضطراری را با حضور امدادگران جمعیت هلال‎احمر تمرین کردند.

این گزارش حاکی است، در حاشیه این مانور فرماندار و دیگر مسئولان شهرستان قرچک از نمایشگاه نقاشی دانش‌آموزان با موضوع زلزله و ایمنی بازدید کرد.

انتهای پیام/2462/س40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول