اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان دانش‌آموزی استان همدان:

80 درصد مدارس استان همدان در برابر زلزله مقاوم هستند

رئیس سازمان دانش‌آموزی استان همدان گفت: مدارس استان همدان بین 70 الی 80 درصد به لحاظ ایمنی در برابر زلزله مقاوم هستند.

80 درصد مدارس استان همدان در برابر زلزله مقاوم هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، یونس کرمی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در حاشیه برگزاری مانور سراسری زلزله در یکی از مدارس شهر همدان اظهار داشت: این مانور به منظور ارائه راهکار مناسب برای بالا بردن سطح آگاهی دانش‌آموزان و بعد خانواده و جامعه برگزار شد.

وی افزود: با این آموزش‌ها در مدارس خانواده‌ها را نیز از حوادث و سوانح طبیعی آگاه کرده و می‌توانیم فرهنگسازی خوبی در این راستا انجام دهیم.

رئیس سازمان دانش‌آموزی استان همدان ابراز داشت: وقتی که دانش‌آموز از مسائل و حوادث اطلاع داشته باشد، توانستیم تمام جامعه را زیر پوشش قرار دهیم، چرا که هر دانش‌آموز نماینده یک خانواده در مدرسه است.

وی با تأکید بر دو نکته اساسی در برگزاری مانور سراسری زلزله در مدارس خاطرنشان کرد: نکته با اهمیت در برگزاری این مانور‌ها هدفمند بودن برگزاری این مانور‌هاست، به طوری که در حین برگزاری مانور دانش‌آموز بفهمد و یاد بگیرد که در هنگام وقوع حادثه باید چه کاری انجام دهد.

کرمی تصریح کرد: دومین نکته در برگزاری این مانور‌ها استمرار آن در بین دانش‌آموزان است، یعنی فقط سالی یک بار انجام نشود و در زمان‌های مختلف این مانور‌ها را برای دانش‌آموزان انجام دهیم تا آموزش‌ها برای دانش‌آموزان نهادینه شود.

وی اذعان کرد: با توجه به اینکه سال‌های گذشته بخش امداد و نجات و ... را در مدارس اجرا کردیم، امسال در زمینه اقدام به موقع دانش‌آموزان در حین وقوع زلزله و خروج و پناه‌گیری آنان وارد شدیم.

رئیس سازمان دانش‌آموزی استان همدان در پایان گفت: مقاوم‌سازی فضای‌های آموزشی از مهم‌ترین مسائلی است که مسئولان امر باید در آن توجه ویژه داشته باشند و البته مدارس استان همدان بین 70 الی 80 درصد به لحاظ ایمنی در برابر زلزله مقاوم هستند.

انتهای پیام/89007/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول