اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تعلیم و تربیت سپاه صاحب‌الامر (عج) قزوین خبر داد

تعیین چشم‌انداز شجره طیبه صالحین تا افق 1404

معاون تعلیم و تربیت سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین گفت: چشم‌انداز شجره طیبه صالحین تا افق 1404 در نظر گرفته شده که بر اساس آن باید اهداف خاصی را محقق کرده باشیم.

تعیین چشم‌انداز شجره طیبه صالحین تا افق 1404

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، یکی از راه‌های مقابله با جنگ نرم دشمنان استفاده از ابزارهای فرهنگی از جمله ظرفیت خوب حلقه‌های صالحین است که می‌تواند نقشه‌های شوم آنان را نقش بر آب کند.

با توجه به اینکه مجلس سنای آمریکا و دشمنان دیرینه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عزم خود را جزم کرده‌اند تا در جنگ نرم و تهاجم فرهنگی ذهن جوانان ما را منحرف کنند و روی اندیشه آنان تأثیر بگذارند ما وظیفه داریم با آنان مقابله کنیم.

حجت‌الاسلام یوسف‌ پورآرین در ادامه گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس به تشریح فعالیت‌های آموزشی، محتوایی و دیگر ویژگی‌های شجره طیبه صالحین پرداخت که در ادامه می‌خوانید.

وظیفه استاد حلقه‌های صالحین در قزوین چیست؟

استاد حلقه‌های صالحین وظیفه عمق‌بخشی معارف دینی و بصیرتی به سرمربی‌‌‌ها را برعهده دارد.

استاد در شجره طیبه صالحین مطالب، مباحث و آخرین مأموریت‌هایی که از مرکز تولید اندیشه دریافت می‌کند را جمع‌بندی کرده و در اختیار سرمربی‌‌ها قرار می‌دهد.

آیت‌الله علی اسلامی نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان استاد حلقه‌های صالحین در استان قزوین انتخاب شده‌اند.

چه دوره‌های آموزشی برای اعضای حلقه‌های صالحین در نظر گرفته شده است؟

برای اینکه ارکان شجره طیبه صالحین با شرح وظایف خود آشنا شوند، از سه سال قبل یک سری دوره‌های آموزشی برای سرگروه‌ها در نظر گرفته شده که بر اساس آن نخستین دوره آموزش مقدماتی آنها در سال 89 در مرکز تربیت معلم اجرا شد.

در این دوره‌های آموزشی که ابعاد مختلف معرفتی، تربیتی، بصیرتی و مهارت‌آموزی به سرگروه‌ها آموزش داده می‌شود، حدود دو هزار نفر از سرگروه‌ها حضور داشتند.

پس از گذراندن دوره‌های آموزشی مقدماتی، سرگروه‌ها برای افزایش سطح علمی و مهارتی در دوره‌های تکمیلی که به صورت متمرکز در مشهد مقدس برگزار شد، حضور پیدا کردند.

مربیان در دو سطح مقدماتی و تکمیلی آموزش دیده‌اند و سرمربیان نیز تاکنون در دو همایش که در مشهد مقدس برگزار شده، شرکت کرده‌اند.

مهم‌ترین مأموریتی که سرمربی‌ها برعهده دارند برقراری ارتباط چهره به چهره و برگزاری کلاس‌‌های آموزشی برای مربیان است.

آموزش‌های اعضای حلقه‌های صالحین به دو صورت مستمر و سالانه برگزار می‌شود که در سال جاری در تداوم آموزش‌های سال قبل در رامسر برگزار شد.

آموزش‌های مستمر نیز به صورت مداوم در داخل حلقه‌ها برگزار می‌شود و تمام اعضای حلقه‌ها می‌توانند از این آموزش‌ها بهره‌مند شوند.

در این دوره‌ها چه محتوای آموزشی در اختیار اعضای حلقه‌های صالحین قرار می‌گیرد؟

از حیث محتوایی در رأس کار «مرکز تولید اندیشه» محتواهای آموزشی مورد نیاز را آماده کرده و در اختیار معاونت تعلیم و تربیت بسیج قرار می‌دهد.

این محتواها در سطوح مختلف نیز به صورت جزوات آماده شده و در اختیار سرگروه‌ها، مربیان و سرمربیان قرار می‌گیرد.

در سال گذشته نیز در زمینه‌های چهارگانه نرم‌افزاری با در نظر گرفتن سطوح بین مسئولان حلقه‌های صالحین در سطوح مختلف توزیع شد.

علاوه بر آن نشریات ویژه سرگروه‌ها و مربیان با محتوایی شامل چهار محور مشخص شده هر دو ماه یک بار منتشر شده و در اختیار سرگروه‌ها و مربیان قرار می‌گیرد.

این محتواها به چند دسته تقسیم می‌شود؟

با توجه به اینکه شجره طیبه صالحین شامل حلقه کودکان، حلقه نوجوانان، حلقه جوانان، حلقه میانسالان و حلقه پیشکسوت است، محتوای آموزشی متناسب با هر یک از این حلقه‌ها در قالب نرم‌افزار و یا جزوات آموزشی در اختیار مربیان آنها قرار می‌گیرد.

شجره طیبه حلقه‌های صالحین در چند سطح تشکیل شده است؟

شجره طیبه صالحین در گروه‌های مختلف کودکان، نوجوانان، جوانان، بزرگسالان (میانسالان) و پیشکسوتان تشکیل شده که هر یک از آنان نیز دارای سطوح مختلفی هستند.

حلقه کودکان شامل دو سطح است که سطح یک آن کودکان سن 7 تا 9 سال و سطح دو آن کودکان 10 سال تا 12 سال را در بر می‌گیرد.

حلقه نوجوانان نیز دارای دو سطح مختلف بوده که سطح یک آن شامل نوجوانان 13 تا 15 ساله و سطح دو آن شامل نوجوانان 16 تا 18 ساله است.

حلقه جوانان سه سطح مختلف دارد که سطح یک آن جوانان 19 تا 22 سال، سطح دو آن جوانان 23 تا 26 سال و سطح سه آن جوانان 27 تا 30 سال را در بر می‌گیرد.

سطح یک حلقه میانسالان شامل افراد دارای سن 31 تا 40 سال و سطح دو آن شامل افراد دارای سن 41 تا 50 سال است.

افرادی که سن آنها بیشتر از 50 سال است نیز در حلقه پیشکسوتان قرار می‌گیرند.

شجره طیبه صالحین چه چشم‌اندازی را دنبال می‌کند؟

چشم‌انداز شجره طیبه صالحین تا افق 1404 در نظر گرفته شده که بر اساس آن باید اهداف خاصی را محقق کرده باشیم.

یکی از این چشم‌اندازها این است که بتوانیم تا سال 1404 در قالب شجره طیبه صالحین حداقل 70 درصد اعضای یک محله را با ترکیب 20 درصد عضو فعال و 50 درصد عضو عادی بسیجی کنیم.

این افراد باید بتوانند در محله‌ای که سکونت دارند از لحاظ اخلاقی، معنوی و بصیرتی رشد یابند و به این ترتیب محله نیز خودبه‌خود از نظر تربیتی و معرفتی رشد می‌کند.

انتظار این است که تا سال 1404 حداقل 20 درصد از مردم محله مقید به حضور در نماز جمعه و 50 درصد مقید به شرکت در نماز جماعت شوند.

عاری بودن محله‌ها از افراد بی‌سواد، بیکار، بزهکار، معتاد علنی و ناتوان در اداره زندگی و معیشت به گونه‌ای که زیرپوشش هیچ دستگاه حمایتی نباشند، یکی دیگر از چشم‌اندازهای این طرح است.

در واقع شجره طیبه صالحین به دنبال ایجاد محلات اسلامی در مناطق مختلف کشور است زیرا وقتی محلات اسلامی شد، قطع یقین به یک جامعه اسلامی و یک نظام اسلامی دست می‌یابیم که می‌توانیم آن را به دنیا عرضه کنیم.

وقتی محلات اسلامی نشود نمی‌توانیم به سمت جامعه اسلامی حرکت کرده و انقلاب اسلامی ایران را به عنوان یک الگوی عملی به جهان صادر کنیم.

انتهای پیام/77010/ی40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول