اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در میعادگاه‌های نماز جمعه استان

طرح میقات‌الصالحین برای نخستین‌بار در قزوین برگزار شد

معاون تعلیم و تربیت سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین گفت: برای نخستین‌بار در استان قزوین برنامه میقات‌الصالحین با هدف معرفی شجره طیبه صالحین به عموم مردم در میعادگاه‌های نماز جمعه استان برگزار شد.

طرح میقات‌الصالحین برای نخستین‌بار در قزوین برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، شجره طیبه صالحین یک نظام تربیتی برای افزایش سطح معلومات تربیتی، معنوی، اخلاقی و تعلیمی اعضای بسیج است که از سال 88 به صورت آزمایشی در کشور آغاز شد.

به دلیل موفقیت در اجرای طرح و تأیید کارآمد بودن آن پس از دو سال این طرح از حالت آزمایشی خارج شده و به برنامه تبدیل شد.

در حال حاضر حدود چهار هزار حلقه صالحین در سطوح مختلف کودکان، نوجوانان، جوانان، میان‌سالان و پیشکسوتان در استان قزوین فعالیت می‌کند که در بسیج مساجد و محلات، بسیج جامعه زنان و اقشار مختلف بسیج فعال هستند.

هر یک از این حلقه‌ها بین 9 تا 22 نفر عضو دارند که در ابعاد تربیتی، معرفتی، بصیرتی و مهارتی آموزش می‌بینند.

در راستای اجرای این طرح برنامه ای با عنوان میقات‌الصالحین برای نخستین بار در استان قزوین برگزار شده است.

حجت‌الاسلام یوسف پورآرین در حاشیه برگزاری مراسم میقات الصالحین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: برنامه میقات‌الصالحین در واقع اجتماع بزرگ حلقه‌های صالحین در میعادگاه‌های سراسر کشور به مناسبت هفته بسیج است.

وی افزود: پس از دیداری که دست اندرکاران و مجریان شجره طیبه صالحین در آذرماه سال 91 با مقام معظم رهبری داشتند، بنا به فرمایش ایشان و در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اجتماع حلقه‌های صالحین با عنوان میقات‌الصالحین در میعادگاه‌های نماز جمعه تشکیل شده است.

این مسئول با اشاره به اهداف اجرای این برنامه گفت: یکی از اهداف برگزاری این برنامه این است که به این ترتیب شجره طیبه صالحین به عموم مردم معرفی می‌شود زیرا هنوز بسیاری از افراد جامعه از تشکیل این حلقه‌ها و نحوه فعالیت آنها اطلاعات کافی ندارند.

معاون تعلیم و تربیت سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین عنوان کرد: شرکت این افراد در نمازهای جمعه به صورت حلقه، در واقع اعلان عمومی شجره طیبه صالحین است.

پورآرین تصریح کرد: تقویت انسجام و هم‌افزایی حلقه‌های صالحین و پیوند معنوی آنها با نماز جمعه یکی دیگر از اهدافی است که برنامه میقات‌الصالحین دنبال می‌کند.

وی بیان کرد: روند اجرای برنامه به این صورت است که تعدادی از حلقه‌های صالحین منتخب در هر منطقه از استان که نماز جمعه برگزار می‌شود، در نماز جمعه حاضر می‌شوند و در خصوص یکی از موضوعاتی که در اختیار آنان قرار گرفته به بحث و گفت و گو می‌پردازند.

این مسئول با اشاره به عناوینی که امروز در حلقه‌های صالحین به بحث و گفت‌وگو گذاشته شد، اظهار کرد: یکی از موضوعات شعار روز هفته بسیج که در این روز «بسیج، ولایت و انتظار» است و یا پیام اباعبدالله الحسین که امر به معروف و نهی از منکر است مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

معاون تعلیم و تربیت سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین با اشاره به مکان‌های برگزاری برنامه میقات‌الصالحین ابراز کرد: این برنامه در شهرستان قزوین با مسئولیت ناحیه امام حسن (ع) و مشارکت حوزه‌های تابعه در مسجدالنبی و در سایر نواحی نیز با مسئولیت سپاه نواحی و مشارکت حوزه‌های تابعه در میعادگاه‌های نماز جمعه ناحیه مورد نظر برگزار می‌شود.

پورآرین با بیان اینکه این برنامه برای نخستین‌بار در سطح استان‌ها برگزار می‌شود، گفت: سال گذشته برنامه میقات‌الصالحین به صورت سراسری و در محضر رهبر معظم انقلاب برگزار شد.

وی با اشاره به چشم‌انداز شجره طیبه حلقه‌های صالحین عنوان کرد: یکی از چشم‌اندازهای این برنامه این است که بتوانیم تا سال 1404 در قالب شجره طیبه صالحین حداقل 70 درصد اعضای یک محله را با ترکیب 20 درصد عضو فعال و 50 درصد عضو عادی بسیجی کنیم.

این مسئول افزود: همچنین حداقل 20 درصد از مردم محله مقید به حضور در نماز جمعه و 50 درصد مقید به شرکت در نماز جماعت شوند.

به گفته معاون تعلیم و تربیت سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین در واقع شجره طیبه صالحین به دنبال ایجاد محلات اسلامی در مناطق مختلف کشور است.

پورآرین اظهار امیدواری کرد این برنامه هر شش ماه یک بار در میعادگاه‌های نماز جمعه و یا به شکل‌های دیگر با همت همه دست اندرکاران در استان قزوین برگزار شود.

انتهای پیام/77010/ی40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول