اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دومین روز از هفته بسیج

طرح میقات صالحین در قروه اجرا شد

طرح میقات صالحین به مناسبت هفته بسیج در مساجد جامع شهرستان قروه برگزار شد.

طرح میقات صالحین در قروه اجرا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، در این طرح 215 حلقه تربیتی صالحین در مساجد جامع شهرهای قروه، دزج، دلبران، سریش‌آباد و روستای گنجی با هدف ارتقاء سطح بصیرتی و معرفتی اعضای خود به بحث و گفت‌وگو پرداختند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قروه در حاشیه این طرح در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قروه گفت: هدف از ایجاد حلقه‌های تربیتی صالحین تربیت بسیجیان متدین، بصیر، توانمند و تعالی معنوی آنان در عرصه‌های معرفت دینی، تربیت اسلامی، بصیرت سیاسی و مهارت تشکیلاتی در بین اقشار 21گانه بسیج است.

جعفر کاوه افزود: شجره طیبه صالحین به دنبال ایجاد یک نظام تربیتی ـ معرفتی و بصیرتی در سطوح مختلف بسیجیان سازمان بسیج مستضعفین است که با استفاده از ظرفیت‌های علمی و معنوی نظام اسلامی زمینه ارتقای آحاد بسیجیان را در ابعاد مختلف فراهم می‌کند. 

وی با اشاره به فعالیت یک‌هزار و 468 حلقه صالحین در این شهرستان خاطرنشان کرد: هر حلقه با عنوانی از اسماء شهدای شاخص شهرستان نامگذاری شده است.

به گفته کاوه نام‌گذاری حلقه‌ها با اسامی شهدا موجب ایجاد انس و الفت اعضا با شهدا و تغییر در رفتار و کردار اعضا و همچنین ایجاد جو معنوی مطلوب و اثربخش در حلقه و تعظیم شعائر و ارزش‌های اسلامی و انقلابی می‌شود.

وی اظهار داشت: این نام‌گذاری‌ها راهکاری مناسب برای الگودهی و معرفی اسوه‌های اسلام و انقلاب جهت رشد و تعالی افراد است.

کاوه پرداختن به امور تربیتی، معرفتی، مهارتی، بصیرتی و پاسخگویی به شبهات را رویکرد اصلی طرح صالحین اعلام کرد و گفت: نسل جوان شرکت‌کننده در این طرح با تفکر و اندیشه‌های ناب و تعالی‌بخش حضرت امام خمینی(ره) آشنا خواهند شد.

وی یکی از برنامه‌های ثابت جلسات طرح صالحین را، رصد سخنان مقام معظم رهبری و طرح نکات مهم و شاخص‌های مطرح شده در آن اعلام و اظهار داشت: اطلاع و آگاهی مستمر متربیان از سخنان و بیانات معظم‌له موجب تقویت روحیه ولایت‌مداری و حضور در صحنه افراد خواهد شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قروه طرح صالحین را نبرد عملی با جنگ نرم دشمنان نظام اسلامی دانست و افزود: همه رده‌های سنی در این طرح شرکت دارند و یکی از ویژگی‌های این طرح اجرای آن در پایگاه‌های مقاومت محلات و مناطق مختلف است.

سرهنگ کاوه در پایان با اشاره به این‌که مقابله با طرح سازماندهی شده جنگ نرم نیازمند طراحی و تدوین برنامه منسجم فرهنگی و عزم ملی است، بیان داشت: تقویت و بکارگیری بصیرت، بینش و آگاهی کلیدی‌ترین راهکار راهبردی در مقابله و کسب پیروزی با جنگ نرم است.

انتهای پیام/79009/ت30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول