اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور خبر داد

فعالیت حدود 13 هزار ناظر فنی ساخت مسکن روستایی در کشور

مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: در راستای ایجاد اشتغال و نظارت فنی بر ساخت و ساز مسکن در مناطق روستایی کشور نظام مهندسی روستایی راه‌اندازی شده که تاکنون حدود 13 هزار عضو دارد.

فعالیت حدود 13 هزار ناظر فنی ساخت مسکن روستایی در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مجید جودی ظهر امروز در حاشیه مراسم تقدیر از دستگاه‌های اجرایی و یاری‌رسان استان قزوین در بازسازی مناطق زلزله‌زده روستایی استان آذربایجان شرقی در جمع خبرنگاران استان قزوین اظهار داشت: از سال 84 سالانه 200 هزار واحد مناطق روستایی کشور نوسازی شده است.

وی افزود: تاکنون عملیات نوسازی بیش از یک میلیون و 600 هزار واحد مسکونی به پایان رسیده و حدود 300 هزار واحد مسکونی نیز در دست اقدام است.

مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور اضافه کرد: امسال با توجه به تغییراتی که در دولت اتفاق افتاد و نگرش جدیدی که در بخش مسکن ایجاد، روند اجرای این کار در هاله‌ای از ابهام وجود داشت که با توجه به جلسات متعدد به نظر می‌رسد نه تنها نوسازی مسکن روستایی کمتر از دولت دهم نیست بلکه با سرعت بیشتری در دولت یازدهم ادامه می‌یابد.

جودی بیان کرد: بازسازی زلزله بوشهر با دو هزار واحد مسکونی به اتمام رسیده و همچنین روستای بشاگرد با سه هزار واحد مسکونی در حال انجام است که پیشرفت قابل توجهی دارد.

این مسئول تصریح کرد: در حال حاضر با توجه جدی دولت، تسهیلات و منابع کمک‌های بلاعوض به موقع تأمین شده و بازسازی از سرعت بسیار خوبی برخوردار شده است.

مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با اشاره به اقداماتی که در بحث نظارت مسکن روستایی در سطح کشور انجام می‌شود، ابراز داشت:‌ در راستای ایجاد اشتغال در مناطق روستایی کشور، نظام مهندسی روستایی در کشور راه‌اندازی شده است.

جودی ادامه داد: این نظام در حال حاضر حدود 13 هزار عضو فعال دارد که در سه هزار دفتر فنی راه‌اندازی شده در روستاهای کشور فعالیت می‌‌کنند.

این مسئول با بیان اینکه این افراد از فارغ‌التحصیلان روستایی هستند، اضافه کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با حمایت از این تشکل‌های حرفه‌ای، زمینه ساخت و سازهای فنی و اصولی را در سطح کشور فراهم کرده است.

مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با اشاره به سابقه فعالیتی این تشکل بیان کرد: طرح نظام فنی روستایی از 12 سال قبل در تمام استان‌های کشور راه‌اندازی شده و ساخت و ساز در مناطق روستایی را زیرپوشش قرار داده است.

جودی اظهار کرد: با وجود این تشکل‌ها، نظارت بر ساخت و ساز در روستاها دقیق‌تر از نظارت بر ساخت و سازهای شهری است و به این ترتیب می‌توان گفت ساختمان‌هایی که در مناطق روستایی ساخته می‌شود از مقاومت بیشتری در برابر زلزله برخوردار هستند.

این مسئول با اشاره به نحوه پرداخت تسهیلات به مسکن روستایی عنوان کرد: با توجه به اینکه وام 12.5 میلیون تومانی مسکن روستایی به دلیل افزایش تورم مصالح ساختمانی جوابگوی روستاییان نیست و فقط حدود 50 درصد هزینه‌ها را پوشش می‌دهد، سعی شده سقف وام افزایش یابد.

مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور اضافه کرد: بر اساس قانون سالانه باید 15 درصد به میزان وام مسکن اضافه می‌شد که در دو سال گذشته این افزایش صورت نگرفته و وام مسکن همچنان به میزان گذشته است بنابراین پیشنهاد افزایش 30 درصدی وام را به بانک مرکزی ارائه داده‌ایم.

به گفته جودی در این پیشنهاد سقف تسهیلات 18 میلیون تومان ذکر شده تا بتواند گران شدن مصالح ساختمانی و تورم بخش مسکن را جبران کند.

این مسئول اظهار امیدواری کرد تا یک ماه آینده مشکلات پیش رو در پرداخت تسهیلات به متقاضیان برطرف شده و این تسهیلات دوباره به متقاضیان پرداخت شود.

انتهای پیام/77010/ل40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول