اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس مطرح کرد

اولویت جمع‌آوری اطلاعات برای ساماندهی مسکن روستایی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس گفت: جمع‌آوری اطلاعات برای ساماندهی مسکن روستایی از جمله اولویت‌های بنیاد مسکن است.

اولویت جمع‌آوری اطلاعات برای ساماندهی مسکن روستایی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس، مهندس سید علی‌نقی لقمانی اظهار داشت: اجرای این طرح به منظور ساماندهی وضعیت سکونت‌گاه‌های روستایی، طرح جامع بهسازی مسکن روستایی و با سه هدف مهم توسعه مسکن متناسب با نیاز، طراحی و ساخت اصولی مسکن و توسعه مسکن در روستا‌ها از سال 79 در دستور کار بنیاد مسکن قرار گرفته است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس تصریح کرد: با توجه به مصوبه هیئت دولت مبنی بر بهسازی و نوسازی 2 میلیون واحد مسکونی روستایی در قالب برنامه چهارم و پنجم توسعه کشور و ساخت و ساز 200 هزار واحد مسکونی در سال و انجام اقدامات گسترده‌ای که توسط بنیاد مسکن از سال 84 انجام گرفته، ایجاب می‌کند آمار و اطلاعات دقیق و به هنگام از وضعیت مسکن در روستاهای کشور برای ارزیابی میزان موفقیت برنامه‌ها و سایت‌های اعمال شده در بخش مسکن روستایی تهیه شود.

وی اضافه کرد: در سال 1387 به منظور بالا بردن کیفیت و دقت نتایج با تغییر سطح نمونه‌گیری در 335 شهرستان کشور، 8 هزار و 257 آبادی و 125هزار و 140 واحد مسکونی به انجام رسید.

لقمانی در ادامه بیان داشت: از اهداف کلی طرح شناخت ویژگی‌های واحد مسکونی روستایی، شناخت ویژگی‌های عمومی روستا و تغییرات ایجاد شده در واحدهای مسکونی بهسازی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس گفت: این طرح از 20 مهر ماه امسال آغاز شده و به مدت یک ماه در استان فارس انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: در استان فارس 4 هزار و 200 روستای دارای سکنه وجود دارد که ما برای انجام این طرح 406 روستا از مجموع 8 هزار و 446 آبادی در سطح کشور به عنوان فضای نمونه این استان انتخاب کردیم.

لقمانی ادامه داد: از جمله مواردی که در اجرای این طرح مورد تاکید است نوع مقاوم‌سازی مسکن‌های طرح در نظر گرفته شده برای کسب اطلاعاتی برای مقاوم‌سازی روستاها است و 145 هزار واحد مسکونی روستایی در پنج سال گذشته مقاوم‌سازی شده است.

وی تصریح کرد: سهمیه استان فارس در سال جاری 30 هزار مسکن روستایی بوده که تاکنون اعتبار 20 هزار واحد به بانک ابلاغ شده است.

انتهای پیام/ 2448/ل/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول