اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون عمران مجلس‌ خبر داد

ساخت 2 میلیون مسکن در کشور طی 10 سال آینده

عضو کمیسیون عمران مجلس‌ شورای اسلامی گفت: طبق برنامه باید در 10 سال آینده سالانه 2 میلیون مسکن در کشور ساخته شود تا از رشد قیمت و افزایش تورم در حوزه مسکن جلوگیری گردد.

ساخت 2 میلیون مسکن در کشور طی 10 سال آینده

مجید جلیل امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار کرد: طرح وام خرید مسکن شش برابر ودیعه از طرح‌هایی است که باید در اجرای آن نهایت دقت و حساسیت را به کار برد.

وی افزود: اعطای وام خرید مسکن شش برابر ودیعه احتمال شکل‌گیری معاملات صوری در حوزه خرید و فروش مسکن را افزایش می‎دهد.

جلیل با تاکید بر جلوگیری از پدیده دلالی در خرید و فروش مسکن، گفت: باید توجه داشت که اعطای وام خرید مسکن شش برابر ودیعه امکان حضور دلالان و سوداگران را در بازار خرید و فروش مسکن افزایش می‎دهد و باید این ملاحظات را در نظر داشت.

نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اعطای وام مسکن شش برابر ودیعه در حوزه ساخت و ساز مسکن و نوسازی بافت فرسوده اقدام مناسبی است و در افزایش عرضه مسکن نقش خواهد داشت.

جلیل در رابطه با قیمت مسکن در ماه‌های آینده گفت: قیمت مسکن تابع عرضه و تقاضا است و با توجه به اینکه در اواخر دولت دهم و اوایل شروع به کار دولت یازدهم به دلیل کمبود منابع مالی، حوزه ساخت و ساز مسکن به دلیل کمبود منابع با مشکل مواجه شد، روند کندی در موضوع انبوه‌سازی و تکمیل مسکن نیمه‌کاره ایجاد شد.

وی افزود: با توجه به جمعیت بالای جوان کشور و نیاز به مسکن، باید برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد و تلاش شود با افزایش عرضه مسکن، بازار عرضه و تقاضا متعادل شود.

جلیل خاطرنشان کرد: بر اساس قانون اساسی دولت موظف به تامین مسکن اقشار ضعیف جامعه است و طبق برنامه باید در 10 سال آینده سالانه دو میلیون مسکن در کشور ساخته شود تا از رشد قیمت و افزایش تورم در حوزه مسکن جلوگیری گردد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به دلیل اینکه قوانین مسکن مصوب مجلس است باید تغییر و تحولات در این زمینه مانند موضوع اعطای وام خرید شش برابری ودیعه مسکن با کسب مجوز از مجلس باشد.

انتهای پیام/68004/صا30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول