اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی خبر داد

اجرای 85 پروژه ایجاد تاسیسات آب و فاضلاب مسکن مهر 34 شهر آذربایجان‌شرقی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی گفت: شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی با اجرای 85 پروژه ایجاد تاسیسات آب و فاضلاب برای مسکن مهر در 34 شهر استان عملیات آبرسانی را بطور 100 درصد به اتمام رسانده است.

اجرای 85 پروژه ایجاد تاسیسات آب و فاضلاب مسکن مهر 34 شهر آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، رضا پوررجب ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران استان اظهار داشت: برای حمایت از اقشار کم درآمد استان و تحقق برنامه‌های دولت در امر طرح مسکن مهر، 85 پروژه تاسیسات آب و فاضلاب که در 38 شهر استان در حال اجرا است که در 34 شهر به طور 100 درصد به اتمام رسیده است.

وی افزود: شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان‌شرقی عملیات ایجاد تاسیسات آب و فاضلاب را در استان همزمان با اجرای واحدهای مسکونی آغاز کرده که هم اکنون 34 شهر استان اعم از بالای 25 هزار نفر جمعیت یا کمتر از 25 هزار نفر جمعیت از نعمت آب شرب برخوردار است و در بقیه شهرها عملیات در حال اجراست.

پوررجب، کل طول لوله‌گذاری شبکه آب برای پروژه‌های مسکن مهر استان 348 کیلومتر و طول لوله‌گذاری شبکه فاضلاب نیز در شهرهای دارای تاسیسات فاضلاب 182 کیلومتر و همچنین افزایش ظرفیت مخازن استان به منظور تامین آب واحدهای مسکن مهر 76 هزار متر مکعب پیش‌بینی شده است که متوسط کل عملیات بالای 80 درصد پیشرفت فیزیکی را نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: در این زمینه مقدار لوله‌گذاری آب مسکن مهر استان را از آغاز تاکنون بیش از 222 کیلومتر و طول لوله‌گذاری فاضلاب را 68 کیلومتر و مخزن احداث شده را 32 هزار مترمکعب و تعداد انشعابات آب و فاضلاب واگذار شده را بالغ بر 46 هزار و 550 فقره اعلام کرد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی افزود: تعداد واحدهای مسکونی مسکن مهر استان 52 هزار و 611 واحد (علاوه بر خود مالکین) بوده که 30 هزار واحد آن متعلق به کلان شهر تبریز و در شهر جدید سهند واقع شده است.

پوررجب تصریح کرد: از جمله شهرهایی که عملیات ایجاد تاسیسات آب و فاضلاب برای مسکن مهر در حال اجرا است. شهر جدید سهند (فاز 3 و 4 سایتهای 250 و 348 هکتاری) کلانشهر تبریز می‌باشد که 60 درصد کل عملیات استان را در بر می‌گیرد.

وی با اشاره به هزینه‌های اجرای طرح‌های فاضلاب استان اذعان داشت: جهت اجرای تاسیسات زیربنایی آب و فاضلاب برای مسکن مهر تاکنون 454 میلیارد ریال از منابع عمومی و داخلی شرکت اعتبار هزینه شده است.

انتهای پیام/60002/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول