اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تأکید شهردار ابرکوه بر حل مشکلات مسکن مهر

آسفالت سایت مسکن مهر بر عهده شهرداری نیست

شهردار ابرکوه گفت: طبق قانون، زیرسازی و آسفالت مسکن زمین‌های تفکیک شده از جمله زمین‌های مسکن مهر بر عهده شهرداری نیست.

آسفالت سایت مسکن مهر بر عهده شهرداری نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، حسین حاتمی عصر امروز در جلسه شورای اسلامی شهر ابرکوه با محور گفت‌وگو برای حل مشکلات مسکن مهر به ویژه زیرسازی و آسفالت، اظهار داشت: نصر صریح ماده 14 و 15 قانون زمین شهری یادآور شده است که هزینه آماده سازی بر عهده اشخاص حقیقی و حقوقی تفکیک کننده است و در شهرک ولایت و آزادگان نیز بابت آماده سازی زمین و آسفالت، شهرداری هزینه‌ها دریافت کرده است.

وی ادامه داد: هر چند سهم شهرداری از تفکیک زمین‌ها پرداخت نشده و زمینی که گفته می‌شود در این مورد به شهرداری واگذار شده، دچار مشکلات عدیده است اما ما مسکن مهر را جدای از شهر نمی‌دانیم.

شهردار ابرکوه بیان کرد: شهرداری برای حل مشکلات شهروندان این منطقه امکانات خود را بدون سود در اختیار مسئولان مسکن مهر قرار می‌دهد تا مساحت بیشتری با بودجه‌ای که در اختیار تعاونی قرار دارد، آسفالت شود اما اصل هزینه‌ها باید پرداخت شود.

حاتمی تأکید کرد: این کار به این شرط صورت می‌گیرد که مسئولان مسکن مهر، استانداردهای آسفالت ریزی را پیاده کنند تا سرمایه‌ای برای مسکن مهر باشد.

* نمونه مسکن مهر در شهر ابرکوه زیاد است

وی ادامه داد: ما نمونه مسکن مهر زیادی نیز داخل شهر داریم که محله بازار و کوچه علی موسی الرضا (ع)، گوشه‌ای از آنها است که فاقد راه دسترسی مناسب است و معابر فرسوده‌ای داریم که نیازمند روکش آسفالت استاندارد است.

شهردار ابرکوه خاطرنشان کرد: کل بودجه شهرداری در سال 92 در صورت وصول، 3میلیارد تومان است و در شش ماهه گذشته که باید 50 درصد آن تحقق یابد، 30 درصد نیز محقق نشده و اگر همه آنها نیز وصول و هزینه شود، موضوع آسفالت این منطقه حل نمی‌شود.

این مسئول ادامه داد: این در حالی است که 100 هزار متر مربع از معابر داخل شهر به غیر از شهرک‌های تفکیک شده نیز بدون آسفالت است.

حاتمی در مورد مشکلات دسترسی به سایت مسکن مهر اظهار داشت: دسترسی به این منطقه را نمی‌توان فارغ از مسائل شهرک ولایت دید.

* مشکلات فضای سبز مسکن مهر رصد شده است

وی افزود: طرح ورودی شهرک ولایت به دلایلی که من نمی‌دانم تغییر داده شده است حتی در حال حاضر معابری در سطح شهر داریم که هزینه آسفالت آنها گرفته شده و آسفالت نشده و نمی‌دانیم کجا هزینه شده است.

 شهردار ابرکوه ادامه داد: مشکل فضای سبز مسکن مهر نیز رصد شده است و اقدامات برای آبرسانی به فضای سبز این منطقه تا ابتدای مسیر در حال انجام است و به زودی انجام می‌شود اما برای داخل این سایت، بودجه‌ای در این زمینه وجود ندارد.

حاتمی اضافه کرد: تا زمانی که کار لوله کشی تا ابتدای سایت انجام شود، برای آبرسانی به درخت‌های کاشته شده همکاری خواهیم کرد.

وی در پایان در مورد مشکلات جمع‌آوری زباله نیز گفت: اگر مردم سایت مسکن مهر مانند دیگر همشهریان عوارض زباله پرداخت کنند، مانند دیگران به آنها خدمات رسانی می‌کنیم و اگر قصوری از طرف شهرداری باشد قابل پیگیری است، اگر چه در هشت سال گذشته حتی یک گاری نیز برای حمل زباله توسط شهرداری خریداری نشده است.

انتهای پیام/2464/ذ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول