اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن فارس خبر داد

اتمام طرح آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی در فارس

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس از اتمام طرح آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی در این استان خبر داد.

اتمام طرح آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی در فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس، سیدعلی لقمانی با بیان اینکه در فارس 406 روستا به عنوان جامعه هدف در این طرح آمارگیری لحاظ شده بود اظهار داشت: آمارگیران، ناظران و کارشناسان با جدیت و پشتکار به درستی آمارهای مسکن روستایی را به مدت یک ماه جمع‌آوری و ثبت کردند.

وی خاطرنشان کرد: در کل کشور 8 هزار و 445 روستا برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده بود، از این رو سهم 406 روستا در فارس به نظر می‌رسد که سهم شایانی باشد و از این رو بنیاد مسکن در این استان در این زمینه به خوبی توانست جامعه هدف را مورد تجزیه و تحلیل و ارزیابی قرار دهد.

وی گفت: اجرای طرح آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی هر پنج سال یک‌بار در سطح کشور انجام می‌شود و این سومین دوره است که در استان فارس طرح به اجرا گذاشته شد و با موفقیت به پایان رسید.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس ادامه داد: به موجب اجرای این طرح اطلاعات مربوط به نوع سازه به کار رفته در ساختمان، عمر واحد مسکونی، نوع معماری و مباحثی از این دست برای اجرای طرح جامع مسکن روستایی تهیه شده است.

لقمانی گفت: تایید ویژگی‌های فنی و تخصصی واحدهای مسکونی روستایی، تفکیک ویژگی‌های آماری بر حسب فضاهای زیستی و معیشتی، تعیین ویژگی‌های اجتماعی، اقتصادی و کالبدی روستا از دیگر اهداف اجرای این طرح بوده است.

وی اضافه کرد: آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی کشور به منظور شناخت وضعیت کمی و کیفی و ویژگی‌های فنی و تخصصی واحدهای مسکونی در روستاها بیستم مهرماه سال جاری توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و با همکاری مرکز آمار ایران به مرحله اجرا گذاشته شد.

وی افزود: طراحی و اجرای طرح جامع بهسازی نیازمند داشتن آمار دقیق و به‌هنگام از وضعیت کمی و کیفی مسکن در روستاهای این استان در مقاطع زمانی کوتاه‌مدت است، بدین منظور اجرای این طرح ابتدا در سال 1382 به صورت نمونه‌ای در سطح نقاط روستایی فارس انجام گرفته و نتایج آن منتشر شده است.

وی افزود: سپس در سال 1387 و به فاصله پنج سال از آن در نقاط روستایی شهرستان‌های این استان و به صورت نمونه‌ای اجرا شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس افزود: با توجه به اجرای این طرح در فواصل زمانی پنج‌ساله که در برنامه کار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار دارد، با گذشت این سال‌ها از اجرای آن اطلاعات جامعه آماری به طور طبیعی دچار تغییر شده و بدین لحاظ تأمین نیازهای آماری جدید و اطلاعات به‌هنگام از وضعیت کمی و کیفی مسکن در روستاهای کشور اجتناب‌ناپذیر است.

وی از تمام دست‌اندرکاران، برنامه‌ریزان، مسئولان، دهداران و اعضای شوراهای اسلامی، فرمانداران و ائمه جمعه و جماعات، رسانه‌های گروهی و کسانی که در اجرای این طرح با بنیاد مسکن مشارکت و همکاری داشتند تقدیر کرد.

انتهای پیام/2448/غ/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول