اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بنیاد مسکن خراسان جنوبی:

34 هزار واحد مسکن روستایی در خراسان‌جنوبی نوسازی شد

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: در طرح ویژه مسکن روستایی 34 هزار و 467 واحد مسکن روستایی در خراسان جنوبی با اعتباری بالغ بر 27 میلیارد و 240میلیون تومان بازسازی و نوسازی شد.

34 هزار واحد مسکن روستایی در خراسان‌جنوبی نوسازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حسن حسینی پیش از ظهر امروز در حاشیه نشست مطبوعاتی طرح آمارگیری از ویژگی مسکن روستایی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح ویژه مسکن روستایی از سال 84 همزمان با سراسر کشور در خراسان جنوبی آغاز شده است.

وی با بیان اینکه سهمیه خراسان جنوبی از ابتدای طرح تاکنون 34 هزار و 467 واحد بوده است، افزود: برای نوسازی این تعداد واحد مسکن روستایی، تسهیلاتی معادل 27 میلیارد و 240میلیون تومان اختصاص یافته است.

بیش از 4 هزار واحد مسکونی به دلیل عدم رعایت اصول فنی قطع تسهیلات شدند

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی تصریح کرد: تاکنون برای 41 هزار و 519 نفر پرونده تشکیل 36 هزار و 639 نفر به بانک‌های عامل معرفی و 33 هزار و 512 متقاضی موفق به عقد قرارداد با بانک‌های عامل شده‌اند.

حسینی ادامه داد: همچنین عملیات اجرایی 31 هزار و 410 واحد مسکونی انجام شده و برای 26 هزار و 800 واحد پایان کار صادر شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون 31 هزار واحد مسکونی تعیین تکلیف شده‌اند، اذعان داشت: در این مدت 4 هزار و 147 واحد مسکونی به دلیل عدم رعایت اصول فنی منجر به قطع تسهیلات شده‌اند.

صدور پایان کار برای 368 واحد مسکن روستایی در سال 91

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی متذکر شد: سهمیه خراسان جنوبی از محل تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی در سال گذشته 2 هزار و 593 واحد بوده است.

حسینی اضافه کرد: در این ارتباط تعداد 2 هزار و 611 پرونده تشکیل، 2 هزار و 534 نفر به بانک‌های عامل معرفی و یک‌هزار و 638 نفر موفق به عقد قرارداد شدند.

وی با بیان اینکه تاکنون برای 368 واحد پایان کار صادر شده است، یادآور شد: هفت نفر نیز به دلیل عدم رعایت اصول فنی قطع تسهیلات شده‌اند.

آواربرداری از 148 هزار متر مکعب در مناطق زلزله‌زده

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی همچنین به بازسازی مناطق زلزله‌زده سال گذشته اشاره کرد و گفت: در این زلزله 2 هزار واحد مسکونی در چهار شهرستان خسارت دیدند.

حسینی با بیان اینکه در این زلزله 600 واحد مسکونی نیازمند آواربرداری بوده است، ادامه داد: بلافاصله بعد از زلزله 148 هزار متر مکعب آواربرداری انجام شد.

وی تصریح کرد: همچنین برای بازسازی مناطق زلزله‌زده برای 2 هزار نفر پرونده تشکیل شده که تاکنون 600 نفر گواهی پایان کار دریافت کردند.

اختصاص 4 میلیارد تومان وام بلاعوض به مناطق زلزله‌زده

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه همچنین در این ارتباط برای هر واحد مسکونی 2 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض در نظر گرفته شده است، متذکر شد: در مجموع 4 میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض برای بازسازی مناطق زلزله‌زده اختصاص یافته است.

حسینی با اشاره به اینکه این مبلغ با فاصله به حساب سرپرست خانواده واریز شده است، خاطرنشان کرد: تعدادی از متقاضیان وام بلاعوض دریافت کرده‌اند اما برای ساخت مسکن هیچ اقدامی انجام نداده‌اند.

وی از همه این افراد خواست تا برای ساخت مسکن در این مناطق هرچه زودتر اقدام کنند که در صورت عدم همکاری این مبلغ برگشت داده می‌شود.

انتهای پیام/69022/ح40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول