اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های خراسان شمالی مطرح کرد

فعالیت 65 کتابخانه در سطح استان خراسان شمالی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی شمار کتابخانه‌های این استان در سطح مناطق شهری و روستایی این استان را 65 کتابخانه عنوان کرد.

فعالیت 65 کتابخانه در سطح استان خراسان شمالی

علی رحیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با گرامیداشت هفته کتاب اضافه کرد: این کتابخانه‌ها در سطح مناطق شهری و روستایی استان فعالیت دارند.

وی همچنین با اشاره به اینکه 50 هزار کتاب طی سال گذشته توسط کتابخانه‌های عمومی تهیه شده است، گفت: برای تهیه این کتاب‌ها یک میلیارد و 80 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی صرف شده است.

رحیمی گفت: چهار میلیارد ریال برای راه‌اندازی ایستگاه‌های مطالعه اعم از خرید و تجهیز کتاب هزینه شده که در این راستا پنج ایستگاه راه‌اندازی شده است.

وی بیمارستان تأمین اجتماعی، بانک رفاه، بانک ملت، درمانگاه تأمین اجتماعی شیروان و همچنین ایستگاه شیروان را از جمله ایستگاه‌های مطالعه راه‌اندازی شده عنوان کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی با اشاره به وجود 118 هزار و 521 کتاب در حوزه‌های ادبیات، تاریخ، رمان در ایستگاه‌های مطالعه گفت: حدود 30 هزار جلد کتاب از این ایستگاه‌های مطالعه به امانت برده شده است.

وی استقبال مردم استان از ایستگاه‌های مطالعه را مثبت عنوان کرد و گفت: بیمارستان تأمین اجتماعی بجنورد ایستگاه نمونه در بین پنج ایستگاه مطالعه سطح استان بوده است.

* حمایت از طرح‌های پژوهشی در حوزه کتاب

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی حمایت از طرح‌های پژوهشی در حوزه کتاب و کتابخوانی را از اولویت‌های این اداره کل عنوان کرد.

وی افزود: به همین منظور از طرح‌ها و پایان‌نامه‌ها با موضوع کتاب و کتابخوانی حمایت شده که در این راستا دو طرح پژوهشی از جمله نامه به رهبرم از سوی این اداره مورد حمایت قرار گرفته است.

* سفارش 70 هزار جلد کتاب از سوی اعضا به کتابخانه‌های خراسان شمالی

وی تعداد کتاب‌های سفارش شده از سوی اعضا در قالب کتاب من به این اداره کل را 70 هزار جلد عنوان کرد.

رحیمی تصریح کرد: 34 هزار جلد از این کتاب‌ها خریداری و بقیه هم در حال خرید است.

به گفته مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی، صرفاً در سال گذشته 7 هزار جلد کتاب طی یک سال گذشته در قالب طرح کتاب من خریداری شده است.

وی در عین حال برخی محدودیت‌ها از جمله شرط کمتر از پنج سال بودن تاریخ انتشار کتاب‌ها را در کاهش خرید طرح کتاب من در استان بی‌تأثیر ندانست.

تجلیل از خیرین و یاوران کتاب، تجلیل از نویسندگان تقدیر از رتبه‌های برتر کنکور عضو کتابخانه‌ها، تجلیل از بازنشستگان این مراکز، بازدید مدیران استان از کتابخانه‌های عمومی، برگزاری آیین‌های تقدیر از فعالان فرهنگی حوزه کتاب، از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده به همین مناسبت است.

انتهای پیام/63002/ط30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول