اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی 6 ماه نخست سال جاری محقق شد

کسب مقام سوم کشوری کتابخانه‌های کهگیلویه و بویراحمد در تشکیل جلسات انجمن‌ها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد گفت: طی 6 ماه اول سال جاری این استان در تشکیل جلسات انجمن‌ها مقام سوم را بعد از استان‌های گلستان و مازندران کسب کرده است.

کسب مقام سوم کشوری کتابخانه‌های کهگیلویه و بویراحمد در تشکیل جلسات انجمن‌ها

سید نادر حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با تأکید بر اینکه هفته کتاب و کتابخوانی از 25 آبان‌ماه تا دو آذر برگزار می‌شود، گفت: شعار «کتاب آیینه فرهنگ و فرزانگی است» در هفته کتاب با اجرای برنامه‌های متنوع برگزار می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد به اقدامات صورت گرفته در حوزه کتابخانه‌ها در سطح این استان اشاره کرد و ادامه داد: در سال گذشته بالای 70 درصد جلسات انجمن‌کتابخانه‌ها را با حضور اعضا در سطح شهرستان‌ها و مرکز استان برگزار کردیم.

حسینی خاطرنشان کرد: در 6 ماه اول سال جاری کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد بعد از استان‌های گلستان و مازندران مقام سوم در تشکیل جلسات انجمن‌ها را به خود اختصاص داد که به نسبت روند رو به رشدی را پیش‌رو داریم.

وی به دیگر اقدامات صورت گرفته در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی در سطح استان پرداخت و بیان داشت: ایستگاه‌های مطالعه توسعه زیادی در فرهنگ کتاب‌خوانی داشته و دارد که سه ایستگاه در مرکز استان و سعی داریم چهار ایستگاه دیگر دو تا در یاسوج، یکی در دهدشت و دیگری را در گچساران افتتاح کنیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در فاز سوم ایستگاه‌های مطالعه چهار هزار و 500 جلد کتاب به ایستگاه‌های مطالعه تزریق می‌شود که در فاز چهارم نیز ایستگاه‌های مطالعه به بهره‌برداری می‌رسد.

حسینی با تأکید بر اینکه کتاب‌های موجود در ایستگاه‌ها مورد ذائقه مخاطبان در دو بخش کودک و نوجوان و بزرگسالان است، اضافه کرد: در بخش کودک پنج عنوان کتاب و 10 عنوان به حوزه بزرگسالان و فرهیختگان مدنظر قرار گرفته شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد، فعال کردن بخش کودک کتابخانه‌های استان را از دیگر تحولات در این حوزه عنوان کرد و عنوان داشت: با توجه به اینکه در سال گذشته یک کتابخانه دارای بخش کودک داشتیم که امسال 21 باب به بخش کودک کتابخانه‌های استان اختصاص یافت.

این مسئول، تعداد کتاب‌های موجود در بخش کودک را 34 هزار و 414 عنوان کتاب با 44 هزار و 72 نسخه عنوان کرد و ابراز داشت: 9 هزار و 816 نفر عضو در این بخش عضو هستند.

حسینی در پایان به اهداف راه‌اندازی و فعال کردن بخش کودک کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و اذعان داشت: از اهداف مهم این بخش توانمندسازی و ارتقای سواد کودکان، تشویق به خواندن، لذت بردن و استفاده مفید از اوقات فراغت کودکان است.

انتهای پیام/82011/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول