اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار یزد:

نیاز به حضور خیران در عرصه کتابخانه‌سازی به شدت احساس می‌شود

فرماندار یزد با اشاره به نیاز این شهرستان به احداث کتابخانه گفت: به دلیل کمبود بودجه، نیاز به حضور خیران در عرصه کتابخانه‌سازی در شهرستان یزد به شدت احساس می‌شود.

نیاز به حضور خیران در عرصه کتابخانه‌سازی به شدت احساس می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، عزیزالله سیفی ظهر امروز در جمع اعضای نهاد کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد، اظهار داشت: کتاب و کتابخوانی باعث جلوگیری از بروز بسیاری از معضلات و آسیب‌های اجتماعی در جامعه شده و پیشرفت و ترقی اقشار مختلف و جامعه را تسریع می‌بخشد.

وی افزود: افزایش عزت نفس، آرامش روحی و روانی و خودشناسی از آثار و دستاوردهای مطالعه و کتابخوانی است و اقشار مختلف به ویژه نسل جوان و نوجوان می‌توانند با مطالعه از تجربیات و درس‌های گذشتگان و برترین‌های هر رشته استفاده کنند.

فرماندار یزد ادامه داد: کتاب دوستی مهربان است که تمام علم و توانایی فرد را در اختیار مراجعه کننده خود قرار می‌دهد و نویسنده هر کتاب نیز تلاش می‌کند مطالب کامل و جامع و خلاصه شده از تجربیات خود را به رشته تحریر درآورد.

سیفی تصریح کرد: با توجه به کمبود بودجه دولتی، امکان احداث کتابخانه‌های جدید در برخی از مناطق مرکز استان امکان‌پذیر نیست و از خیران دارالعباده می‌خواهیم تا در زمینه احداث کتابخانه، یاری‌رسان نهاد کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد باشند.

وی بیان کرد: هر اقدامی که باعث ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین مردم شود، امری نیکوست که به افزایش ذخیره فرهنگ جامعه کمک می‌کند و احداث کتابخانه نیز ثوابی ماندگار و فناناپذیر است.

فرماندار یزد گفت: در برخی از نقاط شهرستان یزد، احداث کتابخانه جدید به شدت مورد نیاز است و در صورت مراجعه خیران، نسبت به اختصاص زمین، همکاری لازم صورت خواهد گرفت و در منطقه محمدآباد نیز از طرف شورای این منطقه، اختصاص زمین برای ساخت کتابخانه جدید تقبل شده است.

در این نشست همچنین اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد به بیان برنامه‌های خود در هفته کتاب پرداختند.

از 25 آبان تا دوم آذرماه، به عنوان هفته کتاب تعیین و نامگذاری شده است.

انتهای پیام/2464/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول