اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم عنوان کرد

تشکیل انجمن خیرین کتابخانه‌ساز در قم

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم از شکل‌گیری انجمن خیرین کتابخانه‌ساز در قم خبر داد و گفت: دولت به تنهایی نمی‌توان، نیاز جامعه در زمینه توسعه کتابخانه‌ها را رفع کند و باید نسبت به بهره‌گیری از ظرفیت خیرین استفاده شود.

تشکیل انجمن خیرین کتابخانه‌ساز در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، علی فریدونی ظهر امروز در نشست خبری هفته کتاب که در سالن جلسات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد با اشاره به در نظر گرفته شدن شعار «کتاب آینه فرهنگ و فرزانگی» بیان کرد: باید دستگاه‌ها به ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی اهتمام ویژه‌ای داشته باشند و در راستای عملی شدن این شعار گام بردارند.

وی با اشاره به اینکه هر دستگاه متناسب با وظایفی که بر عهده دارد در عرصه کتابخوانی برنامه‌های خاصی را دنبال می‌کند، افزود: باید همه در راستای سوق دادن جامعه به سوی مطالعه و ترویج کتاب و کتابخوانی تلاش کرده و در سطح عمومی به ایفای نقش بپردازند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم با اشاره به برنامه‌های در نظر گرفته شدن ویژه هفته کتاب در قم تصریح کرد: برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع کتاب، تبلیغ و ترویج کتابخوانی، برگزاری جلسات تخصصی در کانون‌های ادبی، برگزاری مسابقات فرهنگی و بازدید دانش‌آموزان از کتابخانه‌های عمومی از جمله این برنامه‌ها است.

وی اظهار کرد:‌ همچنین نمایشگاه‌های کتاب در کتابخانه‌های زیرپوشش اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قم برپا شده و کتابداران در طول این هفته در مدارس حضور پیدا کرده و در راستای تشویق دانش‌آموزان به بهره‌گیری از کتاب به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

فریدونی از شکل‌گیری انجمن خیرین کتابخانه‌ساز در استان قم خبر داد و بیان کرد: دولت به تنهایی نمی‌تواند به نیاز جامعه در زمینه توسعه کتابخانه‌های مورد نیاز اقدام کند و ضروری است که نسبت به بهره‌گیری از ظرفیت خیرین استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه جلسات این انجمن تشکیل شده و گام‌های عملی نیز برداشته شده است، اضافه کرد: زمینی به مساحت 480 متر مربع در شهرک انسجام از سوی خیرین خریداری شده و مقدمات احداث کتابخانه در این محل در دست اجرا است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم افزود: همچنین کتابخانه محلی با 300 متر زیربنا در منطقه خاکفرج از سوی خیرین در دست احداث است.

وی ادامه داد: همچنین قرار است که در منطقه پردیسان نیز با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن خیرین کتابخانه‌ساز در مجتمع فرهنگی در دست احداث در این منطقه نسبت به احداث کتابخانه اقدام شود.

انتهای پیام/2258/غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول