اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان سال صورت می‌گیرد

تجهیز تمام کتابخانه‌های قزوین به دفتر خدمات اینترنتی

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین گفت: تجهیز تمام کتابخانه‌‌های عمومی این استان به دفتر خدمات اینترنتی تا پایان سال جاری در رأس برنامه‌های این اداره کل است.

تجهیز تمام کتابخانه‌های قزوین به دفتر خدمات اینترنتی

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمدرضا مولایی صبح امروز در کار گروه هفته کتاب این اداره کل اظهار داشت: از ابتدای سال جاری در پنج کتابخانه عمومی این استان دفتر خدمات اینترنتی فعالیت دارند.

وی افزود: با گسترش فناوری‌های نوین، نیازهای اطلاعاتی مراجعان کتابخانه‌های عمومی نیز تغییر یافته است و دیگر تنها مجموعه‌های چاپی نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای اطلاعاتی افراد باشد؛ برای پاسخگویی و برآورده کردن این نیازها، ایجاد دفاتر خدمات اینترنتی در کتابخانه‌های عمومی امری ضروری است.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین با تأکید بر افزایش سطح دانش کتابداران بیان کرد: در راستای ارتقای سطح آگاهی‌‌های شغلی و تخصصی و افزایش بینش و دانش کارکنان این استان به استناد نظام جامع آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی، از ابتدای سال جاری به صورت مستمر دوره‌های آموزشی ضمن خدمت برای تمام کارکنان کتابخانه‌ها برگزار شده است.

مولایی ادامه داد: دوره‌‌هایی مانند مبانی نظری قانون اساسی، انتخابات، لیله‌‌القدر، نظام اسلامی، جذب فراگیر مخاطب، مخاطبان کتاب‌نخوان، استان‌شناسی، کودکان و نوجوانان و کتابخانه های عمومی، کارگاه آموزشی خلاقیت و بسیاری از برنامه‌های دیگر که برخی به صورت غیرحضوری و برخی هم حضوری برگزار شد، که در آن تمام کارکنان کتابخانه‌های عمومی استان شرکت کردند که پس از برگزاری آزمون برای شرکت‌کنندگان گواهینامه صادر شد.

وی با اشاره به بازدیدهای مستمر از کتابخانه‌های عمومی استان قزوین از سوی کارشناسان عنوان کرد: طی این بازدیدها امتیازات تمام کتابخانه‌ها مذکور محاسبه شده و راهنمایی‌های لازم برای برطرف کردن مشکلات موجود در کتابخانه ارائه شده است از نتایج این بازدیدها شناسایی کتابخانه‌ها، کتابداران و مسئولان برتر بوده است.

انتهای پیام/77003/ی20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول