به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمدرضا مولایی صبح امروز در کار گروه هفته کتاب این اداره کل اظهار داشت: از ابتدای سال جاری در پنج کتابخانه عمومی این استان دفتر خدمات اینترنتی فعالیت دارند.
وی افزود: با گسترش فناوریهای نوین، نیازهای اطلاعاتی مراجعان کتابخانههای عمومی نیز تغییر یافته است و دیگر تنها مجموعههای چاپی نمیتواند پاسخگوی نیازهای اطلاعاتی افراد باشد؛ برای پاسخگویی و برآورده کردن این نیازها، ایجاد دفاتر خدمات اینترنتی در کتابخانههای عمومی امری ضروری است.
سرپرست اداره کل کتابخانههای عمومی استان قزوین با تأکید بر افزایش سطح دانش کتابداران بیان کرد: در راستای ارتقای سطح آگاهیهای شغلی و تخصصی و افزایش بینش و دانش کارکنان این استان به استناد نظام جامع آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی، از ابتدای سال جاری به صورت مستمر دورههای آموزشی ضمن خدمت برای تمام کارکنان کتابخانهها برگزار شده است.
مولایی ادامه داد: دورههایی مانند مبانی نظری قانون اساسی، انتخابات، لیلهالقدر، نظام اسلامی، جذب فراگیر مخاطب، مخاطبان کتابنخوان، استانشناسی، کودکان و نوجوانان و کتابخانه های عمومی، کارگاه آموزشی خلاقیت و بسیاری از برنامههای دیگر که برخی به صورت غیرحضوری و برخی هم حضوری برگزار شد، که در آن تمام کارکنان کتابخانههای عمومی استان شرکت کردند که پس از برگزاری آزمون برای شرکتکنندگان گواهینامه صادر شد.
وی با اشاره به بازدیدهای مستمر از کتابخانههای عمومی استان قزوین از سوی کارشناسان عنوان کرد: طی این بازدیدها امتیازات تمام کتابخانهها مذکور محاسبه شده و راهنماییهای لازم برای برطرف کردن مشکلات موجود در کتابخانه ارائه شده است از نتایج این بازدیدها شناسایی کتابخانهها، کتابداران و مسئولان برتر بوده است.
انتهای پیام/77003/ی20/پو3002