اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان قزوین خبر داد

واگذاری 6 هزار مترمربع زمین برای ساخت کتابخانه مرکزی قزوین

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان قزوین از واگذاری شش هزار و 127 مترمربع زمین در منطقه پونک قزوین برای ساخت کتابخانه مرکزی خبر داد.

واگذاری 6 هزار مترمربع زمین برای ساخت کتابخانه مرکزی قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، وحیده حقیقی ظهر امروز در آستانه بیست و یکمین هفته کتاب جمهوری اسلامی در بازدید از کتابخانه علامه رفیعی قزوین با بیان اینکه باید به توسعه و ترویج کتاب بیشتر توجه شود، اظهار داشت: کتابخانه‌های عمومی به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی دارای ارکان مختلفی است که بخش انجمن‌ها به عنوان رکن اساسی این نهاد برای رسیدن به اهداف سازمانی فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به فرارسیدن هفته کتاب و لزوم توجه ویژه به بحث کتاب و کتابخوانی افزود: پیگیری و انجام مصوبات هیئت امنا و ارایه گزارش­ های لازم در وقت مقرر به دبیرخانه هیئت امنا، تشکیل دبیرخانه انجمن طبق ضوابط مربوط، نظارت بر حسن اداره آن و همکاری با واحدهای استانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر دستگاه‌های اجرایی مرتبط از جمله وظایف انجمن‌ها در ادارات کتابخانه های عمومی است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان قزوین برگزاری منظم جلسات حداقل هر دو ماه یک‌بار در سطح انجمن استان و نیز برگزاری جلسات هماهنگی با انجمن‌های شهرستان‌های استان برای تأمین نیازهای انجمن‌ها و دبیرخانه‌های مربوط، حل و فصل مسائل و مشکلات آن‌ها و همچنین ارسال گزارش به دبیرخانه هیئت امنا را از دیگر وظایف انجمن‌ها برشمرد.

حقیقی با اشاره به انجمن‌های این اداره کل بیان کرد: یک انجمن استان، شش انجمن شهرستان، 11 انجمن بخش و پنج انجمن شهر در استان قزوین وجود دارد که روند فعالیت‌‌‌ها در کتابخانه‌ها و حل مسایل و مشکلات کتابخانه‌ها را تسریع می‌بخشند.

این کارشناس با اشاره به برخی از مصوبات اجرا شده جلسات انجمن‌‌های اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان قزوین اعلام کرد: بیش از 16 هزار و 22 مترمربع زمین برای ساخت کتابخانه مرکزی در دو شهرستان قزوین و البرز واگذار شده است که از مهمترین دستاوردهای این جلسات بوده و  این امر نویدبخش آینده‌ای روشن برای توسعه بخش کتابخانه‌ها در قزوین است.

انتهای پیام/77003/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول